مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

سردار «اسلامی» بر ضرورت اهتمام در جهت تشکیل بانک اطلاعات جامع دفاع مقدس، ثبت میراث شفاهی دفاع مقدس و فعال شدن هر چه بیشتر دفاتر شهرستان ها به ویژه در حوزه ارتباط با نسل جوان و حضور جدی در فضای مجازی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ - 19March 2023

باید از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در جهت حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نحو شایسته‌ای استفاده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۱ در نشستی با معاونان اداره کل و روسای دفاتر شهرستان‌های استان البرز که امروز در سالن جلسات برگزار شد، ضمن تقدیر از معاونت‌های اداره کل و روسای دفاتر شهرستان‌ها در جهت تلاش برای معرفی ارزش‌های شهدا در سالی که گذشت، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ گام‌های مهمی در راستای جمع آوری و حفظ آثار شهدا صورت گرفت که‌ این اهتمام در سال جدید باید هدفمندتر و جدی‌تر صورت پذیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه تکمیل اطلاعات بانک اطلاعات پیشکسوتان دفاع مقدس استان البرز یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید در سال ۱۴۰۲ مورد پیگیری قرار گیرد، افزود:: دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است و به همین سبب باید در جمع آوری اطلاعات دقت شود تنها یک قشر خاص مورد توجه قرار نگیرد و از سایر اقشاری که در دفاع مقدس، چون سربازان، نیرو‌های مردمی، پرستاران، اقلیت‌های مذهبی و ... حضور داشتند غافل شویم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ میراث شفاهی شهدا، جانبازان و یادگاران دفاع مقدس ادامه داد: بودجه و امکانات ما محدود است و میراث شفاهی و خاطرات شهدا که نزد بازماندگانشان، چون یک امانت ارزشمند است، در گذر زمان از بین خواهد رفت و امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس باید کمبود امکانات را با خلاقیت جبران کنیم.

سردار اسلامی با بیان اینکه استفاده از نوه‌ها و فرزندان شهدا، جانبازان و یادگاران دفاع مقدس در جهت ثبت خاطرات و میراث شفاهی آن‌ها و تولید محتوا در این زمینه باید یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۲ باشد، تاکید کرد: فرزندان و نوه‌های شهدا و یادگاران دفاع مقدس در راستای ثبت میراث معنوی و شفاهی آن‌ها و همچنین تولید محتوا باید شناسایی ترغیب، دسته بندی شوند و از بین آن‌ها افراد توانمندتر شناسایی شوند تا از آن‌ها جهت تولید محتوا استفاده شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مشارکت مردم و به ویژه فرزندان و نوه‌های شهدا و یادگاران دفاع مقدس تصریح کرد: امروزه دانش آموزان و دانشجویان و یا فرزندان و نوه‌های شهدا و یادگاران دفاع مقدس به راحتی می‌توانند با یک گوشی موبایل به ثبت خاطرات دفاع مقدس و حتی تولید محتوای فاخر در این زمینه اقدام کنند و به همین سبب دفاتر شهرستان‌ها باید با شناسایی افراد توانمند حتی بستر آموزش جهت تولید آثار حرفه ای‌تر را برای آن‌ها فراهم آورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه باید بستر ارتباط حداکثری با نسل جوان فراهم شود، افزود: انتقال موثر و دوستانه با نسل جوان جهت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین حضور با برنامه در فضای مجازی باید یکی از راهبرد‌ها در سال ۱۴۰۲ باشد. سردار اسلامی ضمن آرزوی سالی خوش برای ملت بزرگ ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: نباید از یاد ببریم که آرامش و امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است و به همین جهت باید با تمام توان در جهت حفظ و انتقال ارزش‌های آن‌ها بکوشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار