سفیر روسیه در ایران:

گردش تجاری بین روسیه و ایران به حدود ۵ میلیارد دلار رسید

ددوف در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک با تأکید بر «گسترش روند ایجاد مشارکت مسکو با تهران» اعلام کرد: گردش تجاری بین روسیه و ایران به حدود ۵ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر: ۵۷۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ - 19March 2023

سفیر روسیه در ایران: گردش تجاری بین روسیه و ایران به حدود ۵ میلیارد دلار رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «الکسی ددوف» سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با «اسپوتنیک» اعلام کرد: در سال ۲۰۲۲ گردش تجاری بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار بوده است.

«الکسی ددوف» در این مصاحبه ادامه داد: در ایران و در فدراسیون روسیه، می دانند که گردش مالی ما با سرعت بسیار بالا و به طور پویا در حال رشد است. رقم مربوطه در سال ۲۰۲۱، ۴۰ درصد و در پایان سال ۲۰۲۲، حدود ۲۰ درصد رشد کرد و به معنای واقعی فقط اندکی با سطح ۵ میلیارد دلار فاصله داشت. اگر با اعداد و ارقام صحبت کنیم، میزان گردش تجاری به ۴.۸۶۰ میلیارد دلار رسید.

سفیر روسیه در ایران در این باره افزود: همانطور که وزیر نفت ایران (جواد اوجی) قبلاً گفته بود، هنوز پیش بینی درباره زمان رسیدن گردش مالی به سطح ۴۰ میلیارد دلار بسیار دشوار است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار