مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

مقاله نقش مسجد آقا ضیاء الدین اراک در دفاع مقدس رونمایی شد

سرهنگ کریمی گفت:در راستای تهیه دانشنامه استانی مقاله نقش مسجد«آقا ضیاء الدین اراک» در دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۵۷۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ - 19March 2023
مقاله نقش مسجد آقا ضیاء الدین اراک در دفاع مقدس رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی مقاله نقش مسجد آقا ضیاء الدین اراک در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان این مسجد اظهار داشت: در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس تهیه مقالات تخصصی از نقش ادارات‌ و اماکن در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نقش مهم مسجد آقا ضیاء الدین این مهم انجام شد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: جمعی از پیشکسوتان، فرماندهان دفاع مقدس و اساتید برجسته برای جمع آوری نقش مسجد آقاضیاء الدین اراک طی جلسات مستمر و فشرده گرد هم آمدند و خوشبختانه کار قابل تقدیر و جامعی گرد آوری شد که امروز مقاله آن رونمایی شد و بسیاری از پیشکسوتان در این ایام کار شبانه روز و جهادی انجام دادند و اهتمام ویژه ای به این مهم داشتند.
 
وی با اشاره به اینکه عملکرد مسجد آقا ضیاء الدین اراک در بخش های مختلف در طول دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در کارگروه جمع آوری و پژوهش دانشنامه نقش شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم این منطقه به طور ویژه بررسی شد و این مسجد یکی از پایگاه های اصلی امت حزب الله هم در طول انقلاب و هم در دفاع مقدس است و لذا دانشنامه استانی به طور ویژه به تبیین آن پرداخت.
 
سرهنگ کریمی افزود: حماسه های زیادی توسط مسجد آقاضیاء الدین اراک و مردمی که از این مسجد نقش آفرینی کردند، شکل گرفته و امروز باید برای نسل جدید به خوبی تبیین شود.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی مسجد آقاضیاء الدین هنوز نقش مهمی در حوادث انقلاب دارد و در مناسبت های مختلف ملی و دفاع مقدس همواره فعال است و این نشان دهنده جاری بودن تربیت نیرو برای انقلاب در این مسجد و زنده بودن فرهنگ های ارزشی در بین جوانان و نوجوانان است.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه تهیه دانشنامه استان دفاع مقدس گامی بلند در راستای انتقال حماسه های دفاع مقدس به نسل جدید و جلوگیری از فراموشی حماسه های هشت ساله ملت در هشت سال جنگ تحمیلی است، گفت: همچنین مقالات دانشنامه می تواند بابی برای شروع فعالیت های علمی و پژوهشی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس تولید علم است و دانشنامه دفاع مقدس می تواند در این راستا بسیار موثر باشد.
 
در پایان این مراسم از پیشکسوتان و فعالین این مسجد که در امر تهیه و تدوین مقاله نقش داشتند تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار