دور دوم نشست شرم‌الشیخ؛ صهیونیست‌ها باز هم وعده توقف شهرک‌سازی دادند

در دور دوم نشستی که در شرم الشیخ برگزار شد و تشکیلات خودگردان فلسطین در آن حضور داشت، هیأت اسرائیلی ادعا کرد که شهرک‌سازی را در مناطق مختلف فلسطین به مدت چهار ماه متوقف خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ - 19March 2023
دور دوم نشست شرم‌الشیخ؛ صهیونیست‌ها باز هم وعده توقف شهرک‌سازی دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دور دوم نشست شرم الشیخ که بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات اخیر رژیم موقت صهیونیستی و به بهانه رفع تنش در فلسطین برگزار شد، شامگاه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
 
شبکه خبری الجزیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، افراد حاضر در این نشست، بر «تقویت ثبات و صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلیها» تأکید و ادعا کردند که تلاش خواهند کرد اقداماتی را برای «ایجاد و تقویت اعتماد و افق‌های سیاسی» انجام دهند.
 
بر اساس این توافق که مورد مخالفت مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین قرار دارد و از آن تحت عنوان، امتیازدهی به صهیونیست‌ها یاد می‌شود، آمده است: «اسرائیل متعهد می‌شود بررسی [احداث]هر گونه واحد شهرکسازی جدید را به مدت چهار ماه، متوقف کند».
 
این در حالی است که در دور قبلی نیز هیأت صهیونیست، مدعی چنین تعهدی شده بود، ولی بلافاصله پس از پایان نشست، مسئولان اسرائیلی مطابق معمول دبه کردند و گفتند که به شهرکسازی ادامه خواهند داد و بر دامنه آن خواهند افزود.
 
در این بیانیه، تأکید شده است که رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، پایبندی خود را به توافقات پیشین اعلام کردند و مقرر شد که تشکیلات نیز به مسئولیت‌های خود در زمینه تأمین امنیت در منطقه کرانه باختری عمل کند.
 
در پایان بیانیه، طرف‌ها مدعی شدند که در وضعیت تاریخی اماکن مقدس در قدس اشغالی هیچ تغییر و خدشه‌ای وارد نخواهد شد. این نشست به صورت پنج جانبه بین مصر، اردن، آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان برگزار شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها