دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به استعفا

وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی کابینه این رژیم را تهدید کرد که در صورت انجام اصلاحات قضایی، استعفا خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ - 20March 2023

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید به استعفا کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سمیه قاسمیان؛ یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی امروز دوشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تهدید به استعفا کرد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد، وزیر جنگ صهیونیستی تهدید کرده است که اگر کابینه، به صورت یکجانبه، تغییرات مربوط به دستگاه قضا در این رژیم را عملی کند، استعفا خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی هم پیش از این به وزرای کابینه خود گفت که اگر درباره طرح تغییرات قضایی با «اپوزیسیون» به توافق نرسند، احتمال استعفای گالانت بسیار بالاست.

رسانه‌های صهیونیست امروز گزارش دادند که طی دو هفته گذشته، «مذاکرات دشواری» در پشت پرده بین نتانیاهو و گالانت در جریان است. گالانت در این مذاکرات، وضعیت واقعی ارتش صهیونیست و نهاد‌های امنیتی آن را شرح داده و گفته است که وضعیت چالش‌برانگیز شده است.

گالانت همچنین به نتانیاهو گفته است که «اقدامات یکجانبه در دستگاه قضا، باید متوقف شود»؛ زیرا این مسئله، بر روی نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیست و جامعه این رژیم، تأثیر زیادی داشته است.

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین صهیونیست هم امروز گفت که اجرای پیشنهاد تغییر ساختار کمیته تعیین قضات، مانع از دستیابی به راهکاری درباره طرح تضعیف دستگاه قضا در این رژیم خواهد شد.

گانتس از کسانی که نامزد تصدی منصب قضاوت در دادگاه عالی صهیونیست هستند، خواست که نامزدی خود را لغو کنند. وی تأکید کرد: «چیزی به نام حل و فصل یکجانبه وجود ندارد. در حل و فصل، طرف‌ها با هم چانه‌زنی می‌کنند. ما خواستار آغاز گفتگو بر اساس طرح اسحاق هرتزوگ (رئیس رژیم صهیونیستی) هستیم تا اصلاح فراگیر را بررسی کنیم».

یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون صهیونیست هم درباره پیشنهاد جدید مربوط به تعیین قضات وابسته به کابینه، تأکید کرد: «این حل‌وفصل [بحران]نیست، بلکه تسلط سیاستمداران مخالف دستگاه قضا است».

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در ژانویه سال جاری میلادی طرحی را برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

به دنبال این تصمیم، اراضی اشغالی فلسطین برای یازدهمین هفته متوالی شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به این طرح بوده است. مقامات رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که این تنش در فلسطین اشغالی می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود.

در همین ارتباط، «تامیر پاردو» رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی اخیرا در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تظاهرات چند هزار نفری و اختلافات در فلسطین اشغالی گفت که اسرائیل برای نابود شدن نیاز به ایران ندارد، چون خودش در حال نابود کردن خود به صورت خودکار است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار