نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مسجدمحوری رویکرد مهم برنامه‌های ماه رمضان باشد

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: مسجدمحوری رویکرد مهم برنامه‌های ماه مبارک رمضان باشد.
کد خبر: ۵۸۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ - 22March 2023
مسجدمحوری رویکرد مهم برنامه های ماه مبارک رمضان باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز (چهارشنبه) در دیدار با سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی و اعضای هئیت امنا مصلی بیت‌المقدس نسبت به اقامه سه نوبت نماز جماعت در مصلی بیت المقدس اراک در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه‌ های فرهنگی در مساجد باید به گونه‌ای باشد که مردم و به خصوص جوانان جذب شوند. 
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: سازمان تبلیغات وظیفه دارد با برگزاری دوره‌های آموزشي برای طلاب و ائمه جماعات شیوه‌های جذب جوانان را در مساجد آموزش دهد. 
 
وی ادامه داد: مساجد از اوايل اسلام به عنوان پايگاه توحيد مطرح بودند و در بروز و ظهور انقلاب اسلامی نيز نقشی تعيين كننده و اساسی داشتند و امروز باید نقش و کارکرد مساجد احیا شوند و این نیازمند بسیج عمومی و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی است. 
 
امام جمعه اراک اضافه کرد: مساجد به عنوان مرکز حکمرانی اسلامی و جایگاهی که در آن باید مدیریت جامعه اسلامی شکل بگیرد، بسیار مهم هستند و باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به آنها بازگردد.
 
وی با بیان  اینکه مسجد، مکانی برای انسان‌سازی است ،گفت: مساجد باید به همت سازمان تبلیغات اسلامی به محلی برای رشد، توسعه، ارتقا و پرورش استعدادهای جامعه تبدیل شوند و مسجد محوری رویکرد مهم برنامه های ماه مبارک رمضان باشد. 
 
دری نجف آبادی افزود: شناسایی افراد نيازمند در محلات و استفاده از طرفیت خیران برای تهیه بسته‌های معیشتی برای این قشر از دیگر مسایلی است که باید مورد توجه تبلیغات اسلامی قرار گیرد. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن توصیه هایی به اعضای هئیت امنا مصلی بیان داشتند:برنامه ریزی مناسب و منسجم جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اهمیت بالایی دارد و ویژه برنامه های قرائت قرآن و تفسیر آن و مراسمات شب قدر از جایگاه بالایی در این برنامه ها برخوردار است. 
 
وی تأکید کرد: ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه به رصد و مقابله هوشمند با تهاجم فرهنگی دشمن نیز منتهی می شود و راهبری هوشمند زیست بوم فرهنگی تبلیغی به عنوان اولویت اصلی این نهاد انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه اراک افزود: بازدید از مناطق محروم و سرکشی از مساجد محله های حاشیه شهر و اقامه نماز در ماه مبارک رمضان در این مساجد می‌تواند در این برنامه کمک بسزایی به این سازمان نماید. 
 
این مسئول خاطرنشان کرد: همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان بسیار با اهمیت است و مردم شریف ایران باید با توجه ویژه نسبت به پاسداشت این دو عید تلاش کنند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها