معاون ترامپ: نزدیکی تهران-ریاض نتیجه سیاست شکست خورده بایدن است

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور است، نزدیک شدن تهران و ریاض را نتیجه سیاست شکست‌خورده بایدن خواند.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ - 24March 2023

معاون ترامپ: نزدیکی تهران-ریاض نتیجه سیاست شکست خورده بایدن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در مصاحبه با رادیو «دابلیو‌ای بی سی» تصریح کرد «عمدتاً به واسطه سیاست‌های شکست‌خورده دولت جو بایدن شاهد خلأ رهبری در صحنه جهانی هستیم».

وی سپس با انتقاد از سیاست‌های بایدن ادامه داد: «منظورم این است که شما اوایل این هفته، شاهد ملاقات رئیس‌جمهور شی (جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین) و (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) در مسکو بودید. شما چین را داشتید که در خصوص روابط و به نوعی عادی‌سازی روابط بین ایران و عربستان سعودی مذاکره کرده و همگی این‌ها شواهدی مبنی بر جای خالی ایجاد شده است».

شی جین‌پینگ چهارشنبه سفر سه روزه به مسکو برای ملاقات با پوتین را به پایان رساند؛ سفری که پکن آن را «سفر دوستی، همکاری و صلح» خواند.

پنس که نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، مدعی شد که فقدان رهبری در عرصه جهانی از «گدایی» دولت باید از ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای، خروج «فاجعه‌بار» آمریکا از افغانستان و عدم ارسال فوری کمک به اوکراین برای نبرد با روسیه، نشأت گرفته است.

پنس با اشاره به این موارد ادامه داد: «بدون یک رهبر قوی در ایالات متحده، جهان آزاد هدایت نخواهد شد. این یک خلأ در رهبری آمریکا است و به همین دلیل است که به یک رهبر برجسته قوی نیاز داریم. ما رهبر جهان آزاد هستیم و اگر آمریکا در این جهان آزاد رهبری نکند، جهان آزاد هدایت نمی‌شود».

اظهارات پنس در حالی مطرح شده که شایعاتی وجود دارد مبنی بر آن‌که وی قصد دارد در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان برای ورود به رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با دونالد ترامپ رقابت کند.

تاکنون نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی و «ویوک راماسوامی» کارآفرین محافظه‌کار، تنها دو جمهوری‌خواهی هستند که رسماً نامزدی خود را برای رقابت با ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار