نماینده عراقی: تحرکاتی برای اخراج نیرو‌های بیگانه از کشور در جریان است

یک نماینده عراقی گفت در پارلمان این کشور تحرکاتی برای عملی‌سازی مصوبه پارلمان و اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق در جریان است.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ - 24March 2023

نماینده عراقی: تحرکاتی برای اخراج نیرو‌های بیگانه از کشور در جریان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی نعمه» نماینده پارلمان عراق خبر داد در مجلس این کشور تحرکاتی برای عملی‌کردن مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق در جریان است.

این عضو پارلمان عراق امروز (جمعه) به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «تصمیم پارلمان مبنی بر خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از کشور نیازمند اجرای عملی است، به‌ویژه آنکه مطالبات بسیاری در خصوص خارج کردن این نیرو‌ها و عدم حضور آن‌ها در عراق وجود دارد».

علی نعمه اضافه کرد: «عراق با مسلح‌ترین سازمان تروریستی که داعش جنایتکار باشد، مقابله کرد و توانست با نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی‌اش بدون نیاز به نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق، بر آن‌ها پیروز شود».

او در پایان عنوان کرد: «دستگاه‌های امنیتی فرماندهانی در سطوح بالا دارد که قادر به مبارزه با تروریسم و غلبه بر آن‌ها هستند، از این رو عراق به هیچ نیروی بیگانه‌ای در خاک خود نیاز ندارد. پارلمان نیز تنها گزینه‌ای که پیش رو دارد تشدید تحرکات خود برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی و اعمال کامل حاکمیت است».

طبق این گزارش، این نماینده عراقی همچنین با اشاره به مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نیرو‌های بیگانه، گفت که تحرکاتی برای فعالسازی این مصوبه و اعمال حاکمیت عراق در سراسر خاک این کشور وجود دارد.

پس از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق، پارلمان این کشور طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.

پایان پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها