استاندار اصفهان:

در دولت سیزدهم ۱۵ ایستگاه هواشناسی به استان اصفهان اضافه شد

«مرتضوی» با اشاره به اضافه شدن ۱۵ ایستگاه هواشناسی در استان اصفهان در دولت سیزدهم گفت: داده‌های هواشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم توجه به آن‌ ممکن است خسارات زیادی به بار آورد.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ - 24March 2023

در دولت سیزدهم ۱۵ ایستگاه هواشناسی به استان اصفهان اضافه شدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان در بازدید از اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان و نحوه فعالیت این اداره‌کل اظهار داشت: داده‌های هواشناسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اگر به هشدارهای هواشناسی توجه نشود، ممکن است خسارات زیادی به مردم وارد شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در اداره‌کل هواشناسی استان جهت پیشرفت و بروزرسانی تجهیزات، افزود: مردم وقتی اخبار هواشناسی را رصد می‌کنند، شاهد پیشرفت امکانات هواشناسی هستند و پیش‌بینی‌های انجام شده، پیش‌بینی‌های متقن و دقیقی است.

مرتضوی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۵ ایستگاه هواشناسی به بهره‌برداری رسیده، عنوان کرد: در کل استان ۱۷۵ ایستگاه هواشناسی وجود دارد که ۴۱ ایستگاه به‌صورت خودکار فعالیت می‌کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: قالب بخش‌های مرتبط با زندگی بشر این روزها به نحوی متاثر از داده‌های هواشناسی است و پرداختن به مسائل این حوزه به یکی از اهمیت‌های زندگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه موفقیت در بحران‌های گذشته متاثر از داده‌های دقیق هواشناسی بوده، خاطرنشان کرد: هواشناسی در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته و در لایه‌های پنهان، بسیاری از تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، متاثر از اطلاعات و داده‌های هواشناسی است.

مرتضوی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی تجهیزات هواشناسی، افزود: از گذشته تا به امروز اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی انجام شده و سعی داریم با کمک به این مجموعه، مشکلات و موانع موجود بر سر راه هواشناسی کمتر شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: با توجه به ضرورتی که مجموعه هواشناسی پیدا کرده، نیاز است که مجلس شورای اسلامی در سطح ملی ردیف‌های بودجه‌ای را برای بروزرسانی تجهیزات اختصاص دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار