سفیر ریاض: توافق ایران و عربستان تأثیر مثبتی بر لبنان خواهد داشت

«ولید البخاری» در دیدار با رئیس حزب لبنانی «القوات اللبنانیه» گفت که توافق ایران و عربستان سعودی بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت.
کد خبر: ۵۸۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ - 26March 2023

سفیر ریاض: توافق ایران و عربستان تاثیر مثبتی بر لبنان خواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در بیروت، شب گذشته (شنبه) با «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار اوضاع کلی و مسئله انتخاب رئیس‌ جمهور لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأکید شد که «توافق ایران و عربستان سعودی بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت.»

سفیر عربستان سعودی در بیروت اظهار داشت: «توافق عربستان سعودی و ایران شامل تمایل مشترک دو طرف برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و با روش‌های مسالمت‌آمیز و ابزار‌های دیپلماتیک است.»

در همین ارتباط، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان پیشتر با اشاره به اینکه در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و عربستان، نامی از لبنان برده نشده، درباره انتخاب رئیس جمهور در این کشور اظهار داشت: «گفت‌وگو‌ها ادامه دارد. توافق عربستان سعودی-ایران هم به این مسئله کمک خواهد کرد، ولی مهم‌ترین عامل، عامل داخلی است. مقالات زیادی هم درباره پیوست‌های این توافق خوانده‌ام که در این توافق بر سر لبنان و مسائل منطقه هم توافق شده است، ولی این خبر صحت ندارد. واژه لبنان در مذاکرات هم ذکر نشده است، ولی باید از این فضای مثبت استفاده کنیم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها