روایتی از شهید محمدهادی ذوالفقاری؛

«خانه‌ای با عطر ریحان» به چاپ دهم رسید

«خانه‌ای با عطر ریحان» روایتی داستانی از خاطرات شهید مدافع حرم «محمدهادی ذوالفقاری» به چاپ دهم رسید.
کد خبر: ۵۸۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ - 26March 2023

«خانه‌ای با عطر ریحان» روایتی از شهید محمدهادی ذوالفقاری به چاپ دهم رسیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «خانه‌ای با عطر ریحان» روایتی داستانی از خاطرات شهید مدافع حرم، محمدهادی ذوالفقاری به قلم الناز نجفی با قیمت ۸۵ هزار تومان به چاپ دهم رسید.

محمدهادی شب شهادت امام هادی علیه‌السلام به دنیا آمد و در زندگی‌اش شیفته شهید «ابراهیم هادی» شد. از فعالیت در کف بازار تهران و فلافل‌فروشی تا مهاجرت به حوزه علمیه نجف و حضور در جبهه‌های جنگ علیه داعش کنار حشدالشعبی، در ۲۶ سال فراز و نشیب زندگی‌اش رقم خورد. طبق وصیتش در وادی‌السلام نجف و نزدیک مولایش امیر مؤمنان به خاک سپرده شد و در کنار مزار یادبود ابراهیم هادی در بهشت زهرا هم یادبودش را ساخته‌اند.

آنچه در «خانه‌ای با عطر ریحان» می‌خوانید، روایت داستانی و مستند از فراز و نشیب زندگی شهید «محمدهادی ذوالفقاری» است که «الناز نجفی» در قالب روایت اول شخص، منِ هادی ذوالفقاری، از زبان شهید و به نیت عشق و ارادت محمدهادی به امام دهم گرد آورده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

توی آن شبِ خنکِ پاییزی، دستانم را به اطراف باز کردم، سرم را رو به آسمان گرفتم و نفس‌هایی عمیق کشیدم! ناگهان به یاد یکی از جمله‌هایی افتادم که آیت‌الله کشمیری در کتاب خاطرات خود نوشته بود: «وادی‌السلام؛ عطری چون عطر ریحان دارد!»

با یادآوری آن جمله، واقعاً به نظرم رسید بوی سرمست‌کننده و بی‌نظیر ریحان‌هایی تازه چیده شده، در اطراف پخش شده است. بو کشیدم و وجودم سرشار از لذت شد!

آنجا مثل بهشتی بر روی زمین، بی‌مثال و توصیف‌نشدنی بود! به حال کسانی که در دلِ آن، آرام گرفته بودند، غطبه خوردم و یک‌آن حسی شیرین درونم را پُر کرد!

افکار و دلبستگی‌های دنیایی‌ام را از ذهن و دلم بیرون ریختم و زیر خاک‌های وادی‌السلام دفن کردم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار