رئیس دانشگاه لرستان خبر داد؛

زندگی‌نامه ۵۰ شهید دانشجوی استان لرستان به زبان انگلیسی ترجمه شد

«نظری» از ترجمه زندگی‌نامه شهدای دانشجوی لرستان به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: در راستای نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس زندگی‌نامه ۵۰ شهید دانشجوی استان لرستان به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
کد خبر: ۵۸۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ - 29March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «علی نظری» رئیس دانشگاه لرستان در جلسه کمیته پژوهش کنگره شهدای لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، از ترجمه زندگی‌نامه شهدای دانشجوی لرستان به زبان انگلیسی خبر داد و اظهار داشت: در راستای نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس زندگی‌نامه ۵۰ شهید دانشجوی استان لرستان به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

وی افزود: ترجمه زندگینامه شهدای دانشجوی لرستان با هدف تقویت و گسترش نهضت ترجمه از درون به بیرون و با برنامه‌ریزی کمیته دانشگاهیان کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان لرستان انجام شده است.

 نظری گفت: این آثار به‌کوشش «اکرم رمضان‌زاده‌رستمی»، عضو هیئت علمی گروه آموزشی زبان انگلیسی دانشگاه لرستان (مرکز آموزش عالی کوهدشت)، از فارسی به انگلیسی ترجمه شد.

 رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: استان لرستان دارای ۱۱۰ شهید دانشجوست و ترجمه زندگی‌نامه شهدای دانشجوی این استان از فارسی به انگلیسی، تداوم دارد.

 وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی کمیته دانشگاهیان کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان لرستان، وصیت‌نامه شهدای دانشجوی این استان نیز از فارسی به انگلیسی ترجمه می‌شود.

 نظری با اشاره به افتتاح موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان در آینده نزدیک ادامه داد: ترجمه آثار دفاع مقدس به زبان‌های مختلف دنیا در راستای نشر فراملی و بین‌المللی ارزش‌ها، مفاهیم و فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار