جمهوری آذربایجان بر مناطقی از «زنگزور شرقی» مسلط شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در راستای راه اندازی جاده جدید لاچین، یک محدوده وسیع مرزی را در منطقه اقتصادی زنگزور شرقی تحت کنترل خود درآورده است.
کد خبر: ۵۸۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ - 30March 2023

جمهوری آذربایجان بر مناطقی از «زنگزور شرقی» مسلط شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در شرایطی که تنش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد، باکو اعلام کرد که بر بخش‌هایی از راه‌های اصلی و فرعی و محدوده وسیع مرزی در منطقه اقتصادی زنگزور شرقی مسلط شده است.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از قبیل خبرگزاری «ترند» روز پنجشنبه (امروز) گزارش دادند که وزارت دفاع این کشور بیانیه‌ای درباره تسلط بر مناطق وسیع مرزی منتشر کرد.

بنا بر اعلام این رسانه‌ها، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کنترل «منطقه مرزی وسیع» و جاده‌های راهبردی در لاچین واقع در منطقه اقتصادی زنگزور شرقی را به دست گرفته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که در راستای راه اندازی جاده جدید لاچین، چند ارتفاع، راه‌های اصلی، کمکی و همچنین محدوده وسیع مرزی بین روستا‌های جاگازور و زابوخ در منطقه لاچین تحت کنترل قرار گرفت.

اعلام تسلط جمهوری آذربایجان بر مناطقی از مرز در شرایطی انجام شده که پیش از این مقام‌های ارمنستان بار‌ها درباره تدارک این کشور برای تجاوز مجدد هشدار داده بودند.

در همین راستا چندی قبل، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرده بود: «بر اساس ارزیابی ها، جمهوری آذربایجان برای تجاوز مجدد علیه ارمنستان آماده می‌شود. راه‌اندازی سازوکار‌های بین‌المللی برای جلوگیری از نسل‌کشی، اعزام ماموریت حقیقت‌یاب به کریدور لاچین و قره‌باغ و محکوم‌کردن اقدامات تهاجمی جمهوری آذربایجان ضرورت دارد.

الهام علی‌اف درئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هشتم فروردین ماه در دیدار با «مسیم محمداف» نماینده ویژه خود در منطقه لاچین درباره این منطقه اظهاراتی مطرح کرد.

علی اف درباره لاچین و منطقه اقتصادی زنگزور شرقی گفته بود: «بازسازی شهر لاچین از ۲۶ اوت سال ۲۰۲۲ در دست ساخت است. در فاز اول حدود ۵۰۰ خانه شخصی در حال ساخت است یا خانه‌هایی که توسط ارمنستان تخریب شده است درحال بازسازی است».

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان افزود: «هزاران نفر از مردم لاچین تا آخر سال به سرزمین مادری خود برمی‌گردند».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار