شباهت پرچم و لوگوی سازمان الصابرین با حزب الله لبنان

رهبر الصابرین، هشام سالم، و وفاداران این گروه، تصاویر آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان را در خانه‌ها و مراکز فعالیت خود نصب کرده‌اند.
کد خبر: ۵۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ - 15November 2015

شباهت پرچم و لوگوی سازمان الصابرین با حزب الله لبنان

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعاهایی را مطرح کرده در خصوص اقدام ایران در برپایی سازمان فلسطینی جدید وابسته به خود در سرزمینهای فلسطینی با نام «الصابرین» پخش کردهاست.

 این گزارش تأکید دارد که جمهوری اسلامی ایران کادر رهبری الصابرین را در ایران آموزش داده «تا وفاداری خود را به ایران حفظ کنند.»

رهبر الصابرین، هشام سالم، و وفاداران این گروه، تصاویر آیت الله (امام)علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و (سید)حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان را در خانهها و مراکز فعالیت خود نصب کردهاند.

در این گزارش سخنانی از رهبران و فعالان الصابرین در مصاحبهها و اظهارنظرهای علنی آنها پخش شده که از ادبیات سیاسی و مذهبی رهبری ایران و حزب الله لبنان استفاده کرده و میگویند که فلسطینیها برای موفقیت در پیکار دهها ساله خود به «حسین زمان» نیاز دارند... صحنه مبارزه امروز فلسطینیها با صهیونیستها «همان صحنه کربلا» است.

پرچم و لوگوی سازمان الصابرین شباهت تامی به پرچم و لوگوی حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران دارد؛ تنها تفاوت، رنگ نارنجی پرچم الصابرین در مقایسه با رنگ زرد پرچم حزب الله است؛ گروه الصابرین در برخی از فعالیتهای اخیر خود در غزه پرچم الصابرین را نشان دادهاست.

الصابرین

این گزارش میگوید تشکلهایی با نامهای «جمعیت انصار السجین»، «جمعیت بقایاه الصالحه» و «دار الهداء» از جمله نهادهایی هستند که با همراهی حکومت ایران برای کمک به سازمان مسلح الصابرین در یک سال اخیر در غزه برپا شدهاند.

پوسترهایی با نوشته «مبروک لمحور طهران- القدس»(محور تهران-قدس مبارک) از سوی الصابرین در خیابانهای غزه قرار گرفتهاست.

الصابرین5

در این گزارش تلویزیونی شبکه دوم رژیم صهیونیستی تلاش کرده با تعدادی از شیوخ وهابی(و نه سنی) که همسو با داعش، هستند، در سخنرانیهای خود در غزه، از رهبری حماس انتقاد شدید میکنند که چرا با «رافضیها» برخورد جدی انجام نمیدهد.

عوزی رابی، رئیس یک مرکز مطالعاتی دانشگاه تل آویو، در مستند شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفتند حماس که حاکم بر نوار غزه است وجود الصابرین را تحمل میکند و نمیخواهد در حالی که در سالهای اخیر مناسباتش با ایران تیره شده، از ایران دورتر شود.

وی میافزاید که حماس با وجود همه اختلاف نظرها با سران ایران بر سر امور منطقهای، همواره خواستهاست حمایت ایران را برای روز مبادا در کنار خود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ایران از زمانی به فکر برپایی سازمان جدیدی از فلسطینیهای وفادار به خود افتاد که حماس از مسیر ایران در قبال سوریه دور شد.

حماس در جنگ یمن نیز، مانند عربستان سعودی، از «حکومت عبد ربه منصور هادی» حمایت کردهاست.

الصابرین1

شماری از مهندسان فلسطینی جوان که به خدمت الصابرین درآمده و در ساخت راکتها در کارگاههای محلی نقش داشته و یکی از آنها خانه خود را نیز به انبار راکت مبدل کرده بود، در جنگ تابستان سال گذشته توسط ارتش اسرائیل به شهادت رسیدند؛ الصابرین وابستگی این شهدا را به خود تأیید کرده بود.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی می گوید: آیت الله علی خامنهای(رهبر معظم انقلاب) گفتهاست که کمک ایران به فلسطینیها برای مبارزه با اسرائیل «امری پنهانی» نیست؛ «ایران به هر فلسطینی و به هر کسی در دنیا که در برابر صهیونیستها بایستد، کمک کرده و از این به بعد نیز خواهد کرد».

(امام) خامنهای سال گذشته در جنگ ارتش اسرائیل علیه غزه همچنین گفت: موثرترین راه کمک به فلسطینیها این است که کرانه باختری نیز مانند غزه مسلح شود.

بر اساس گزارش پارس، چندی پیش نیز یک سایت خبری صهیونیستی با عنوان «واللا» نوشته بود که یک جنبش شیعه به نام "الصابرین" در غزه از یک سال پیش با تسهیل جنبش اهل سنت حماس درحال فعالیت است.

این جنبش چندین نهاد خیریه را اداره می کند.

الصابرین2

این پدیده در غزه کاملا جدید است، و جنبش حماس در حال حاضر با وجود و فعالیت آن موافق است، و به نظر می رسد این فعالیتها با حمایت مالی ایران باشد.

بر اساس این گزارش، پلاکارهای بزرگی در غزه توسط این جنبش نصب شده که روی آن تصاویر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نقش بسته است. در یک پلاکارد دیگر نیز نوشته شد است: «تبریک به محور تهران – قدس»

این سایت صهیونیستی افزود: هشام سالم ریاست جنبش الصابرین را برعهده دارد. اعضای این جنبش اخیرا در بیانیه ای حمله سعودی به یمن را تقبیح و به مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حمله کردند.

الصابرین3

بر اساس گزارش پارس، شیخ هشام سالم از رهبران جنبش الصابرین غزه که متهم به پیروی تشیع است روز عید غدیر توسط یکی از عوامل صهیونیستها مورد سوء قصد قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد ولی  خوشبختانه زنده ماند.

گفتنی است وی سالهاست که به اتهام پیروی از تشیع  با تخریب سلفی های تکفیری مواجه است.

به گفته برخی منابع خبری، ترور وی نیز به احتمال قوی این ترور توسط یک عامل تکفیری انجام شده ولی جنبش الصابرین اعلام کرده که دشمن اصلی را می شناسد که همانا صهیونیست ها هستند و بس.

منبع: رسا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار