عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:

رویکرد انقلاب اسلامی، سبب ارتقاء کمی و کیفی عوامل انسانی و اجتماعی کشور شد

هاشمی فشارکی گفت: رویکرد انقلاب اسلامی سبب ارتقاء کمی و کیفی عوامل انسانی، اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور شده و در نتیجه قدرت ملی کشور از شدت ضعف و حقارت پس از انقلاب به اوج اقتدار و عزت تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۹۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵ - 26May 2023

انقلاب اسلامی سبب ارتقای کمی و کیفی عوامل انسانی؛ اجتماعی، فرهنگی، علمی جمعیت کشور گردیده و در نتیجه قدرت ملی کشور از ضعف و حقارت، پس از انقلاب به اوج اقتدار و عزت مبدل شده است!/ ناقصبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر سلماس مورخ روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر در خصوص جایگاه جمعیت در قدرت ملی کشور اظهار داشت: قدرت ملی هر کشوری، برآیند عوامل طبیعی و سرزمینی، سیاسی داخلی، سیاست بین‌المللی، نظامی، اقتصادی و به‌ویژه عوامل انسانی؛ اجتماعی، فرهنگی، علمی آن است؛ که این عوامل بسیار مهم بوده و وضعیت آن در پیش و پس از انقلاب بسیار متفاوت است.

وی در خصوص وضعیت کمی جمعیت در پیش و پس از انقلاب ادامه داد: جمعیت ایران که در سال ۱۳۵۷، حدود ۳۵ ملیون نفر بوده با رشد کمی دو ونیم برابری از مرز ۸۵ ملیون گذشته است و از لحاظ کیفی نیز رشد شتابان و بی‌نظیری در جهان داشته است.

هاشمی فشارکی در خصوص وضعیت کیفی سواد و دانش جمعیت در پیش و پس از انقلاب گفت: در حالیکه حدود یک سوم جمعیت ایران اساس امکان تحصیل نداشتند و مابقی نیز به‌صورت مدارس دوشیفته و حتی سه‌شفیه به تحصیل مشغول بودند، با توسعه مدارس و نهضت سوادآموزی باسوادی بزرگسالان از ۴۲ درصد به ۸۵ درصد در سال ۹۰ تغییر یافت و تعداد دانشگاه‌ها با توسعه ۱۱ برابری از ۲۲۳ واحد دو هزار و ۵۴۰ واحد افزایش یافت و کشورمان از نعمت بیش از ۱۴ ملیون تحصیل‌کرده برخوردار شده است که در مشاغل مهم و امور تخصصی و اجرایی گسترده‌ای اشتغال داشته و منشأ تحوالات علمی و فناوری و صنعتی شده‌اند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص افزایش شاخص‌های توسعه انسانی در بعد از انقلاب بیان داشت: با کار‌های گسترده در حوزه بهداشت و درمان، پوشش بیمه، افزایش رفاه نسبی و کاهش مرگ و میر اطفال، افزایش سطح آگاهی و… امید به زندگی در ایران ۱۵ سال در بعد از انقلاب افزایش است.

وی در خصوص از ناتوانی تا ما می‌توانیم ملت اظهار داشت: در حالیکه وضعیت پیش از انقلاب فقدان اعتماد به نفس حاکم بود؛ در بعد از انقلاب به خودباوری و باور «ما می‌توانیم» تبدیل به شعار ملی شد. کار‌های عظیمی در کشور صورت گرفته است.

هاشمی فشارکی در خصوص سیاست قبلی و فعلی کشور درخصوص هویت گفت: کشور با نفوذ غرب و غرب‌زدگی، هویت‌زدایی و اسلام‌زدایی مواجه بوده و در شرایط سختی قرار داشت و ما با فساد دربار و دولت حاکم و بی‌عدالتی شدید اجتماعی مواجه بودیم، ولی پس از انقلاب توسعه کشور بر مبنای عدالت قرار گرفت، گرچه ضعف‌هایی وجود دارد.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص عیار کیفی جمعیت ایران، چنین تبیین کرد: جامعه ایرانی که در فقر معنویت و اخلاق به‌سر می‌بُرد، به برکت انقلاب اسلامی، عیار معنویت و اخلاق و روحیه جهادی، نهضت خدمت‌رسانی به نقاط محروم با انبوه جوانان انقلابی جهادی مواجه شد و اوج آن در دفاع مقدس و دفاع از حرم تجلی یافت و اینک کشور از نیروی انسانی مستعد با زیربنای ایمانی برخوردار بوده که به‌عنوان ثروت عظیم و اصلی کشور هستند؛ که با هیچ‌ اندوخته مادی قابل مقایسه نیست.

وی تهدیدات جمعیت کشور را چنین بیان کرد: شبیخون فرهنگی به فرهنگ و اخلاق، جنگ شناختی بر باور‌ها، جنگ ترکیبی علیه کشور از طریق ماهواره و رسانه‌های صوتی و تصویری، وفضای مجازی با بمباران افکار در تغییر باور‌ها در حال وقوع است که نمونه بارز آن در فتنه‌های اخیر نمود یافت.

هاشمی فشارکی در خصوص دغدغه‌ها و مشکلات جمعیت اظهار داشت: اشتغال، معیشت و گرانی مسکن، بحران کاهش جمعیت و پیری جمعیت، دگرگونی الگوی فرزندآوری، ضعف بنیه ایمانی برخی جوانان، ضعف عفاف و حجاب، مدگرایی و … از جمله مشکلاتی بودند که ناشی از ضعف‌های داخلی و تهدیدات دشمنان است که بایستی همه مسئولین و مردم برای رفع و اصلاح آن در تلاش باشند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص وضع موجود زیرساخت‌ها گفت: لازم است ضمن توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل‌گری توسط سازمان‌ها، با جنبش علمی-رسانه‌ای تبیین، به افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری و مولد شدن جوانان به‌جای راحت‌طلبی و به سبک زندگی اسلامی و زدودن رگه‌های رسوخ‌یافته سبک غربی در جامعه پرداخته شود.

وی در خصوص نهضت مطالبه‌گری گام دوم انقلاب بیان داشت: بایستی مطالبات رهبری و شهدا و راهبرد‌های گام دوم انقلاب با محوریت امام جمعه شهر به‌صورت مطالبه‌گری مردمی تبدیل شود و بایستی محصول مدارس، دانش‌آموز تراز گام دوم انقلاب، یعنی دانش‌آموز مؤمن انقلابی بوده و دانشگاه‌ها نیز متخصص تراز گام دوم انقلاب؛ یعنی متخصص مؤمن انقلابی برای آینده کشور تربیت کنند.

هاشمی فشارکی در خصوص وضعیت کیفی جمعیت کشورمان اظهار داشت: رویکرد انقلاب اسلامی سبب ارتقاء کمی و کیفی عوامل انسانی، اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور شده و در نتیجه قدرت ملی کشور از شدت ضعف و حقارت پس از انقلاب به اوج اقتدار و عزت تبدیل شده است.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در پایان درخصوص بسترسازی ظهور جمعیت کشورمان را چنین تبیین کرد: آمار کمی جمعیت ایران ۵/۲ برابر و وضعیت کیفی متحول و از رشد شتابانی برخوردار بوده و در عصر حاضر این توفیق برای ملت مسلمان ایران فراهم هست که ضمن صیانت از حکومت اسلامی، درجهت ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کند و امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که شرایط ظهور را فراهم و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

در مورد جاذبه‌های شهر سلماس

شهر سَلماس در شمال غرب ایران در استان آذربایجان غربی واقع بوده و از ارومیه ۹۵ کیلومتر، از همسایه شمالی، خوی ۴۵ کیلومتر فاصله دارد. سلماس از طبیعتی زیبا و کوهستان‌های سرسبز و پرآب برخوردار بوده و دارای قدمت تمدنی حدود ۹ هزار ساله بوده و دارای بازارچه مرزی و منطقه اقتصادی ویژه است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت سلماس ۹۲ هزار و ۸۱۱ نفر بوده و هم‌اکنون جمعیت شهرستان سلماس با احتساب روستا‌ها، تقریباً ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود و اکثریت آن شیعه و نیز اهل تسنن بوده و همچنین اکثریت مردم سلماس به زبان ترکی آذربایجانی و کردی کرمانجی سخن می‌گویند.

شهرستان سلماس ۷۲۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. همچنین سلماس یکی از مراکز اصلی فعالیت مشروطه‌خواهان در دوران مشروطه بوده است.

شهر سلماس اولین شهر شطرنجی ایران و دارای شبکه هندسی منظم بوده و تنها شهری است که به این شیوه نوین در استان آذربایجان غربی احداث شده است.

مراکز زیارتی سلماس، مزار شهدای دفاع مقدس در باغ رضوان، مزار شهدای گمنام، امامزاده تازه‌شهر، امامزاده کهنه‌شهر، زیارتگاه حضرت انس ابن مالک در جنوب شرقی شهر، مسجد جامع کهنه شهر و… است.

قلب تپنده فرهنگی شهر سلماس، مصلی امام خمینی (ره) در جمعه‌های هر هفته با حضور پرشور نمازگزاران جمعه و برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت امام جمعه سلماس است.

جاذبه‌های گردشگری تاریخی سلماس، کتیبه سنگی خان تختی سلماس مربوط به دوره ساسانیان در ۱۵ کیلومتری محور سلماس ارومیه بر روی کوه پرچاوش، زنجیر قلعه تمر، سنگ نگاره خان‌تختی، قلعه قارنی‌یاریق واقع در روستای آجواج، قلعه روستای هدر در نزدیکی روستای بزرگ سیلاب، قلعه چهریق، حمام شیخ با معماری سنتی ایرانی، کلیسا‌های هفتوان در روستایی به همین نام است.

جاذبه‌های گردشگری طبیعی سلماس آبشار خورخور در فاصله ۲۲ کیلومتری جنوب سلماس و داخل دره‌ای زیبا، آب گرم ایستی‌سو در روستای ایستی‌سو، ساحل تفریحی و گردشی دریاچه ارومیه، آبشار تمر، دره زولا چای، تالاب چیچک، تالاب آق زیارت، تپه مغانجوق، دره تمر از مناطق خوش آب و هوا، تپه اهرنجان یا گول تپه‌سی به‌عنوان یکی از نخستین سکونتگاه‌های بشری در ایران است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها