دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پشت پرده تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

تعرض وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو آن هم با حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی بار دیگر نشان داد رژیم صهیونیستی نه‌تنها کوچک‌ترین احترامی برای مقدسات مسلمانان و فلسطینیان قائل نیست که عامدانه و با برنامه در جهت تخریب اماکن مقدس آن‌ها حرکت می‌کند.
کد خبر: ۵۹۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 22May 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: صبح روز گذشته بار دیگر «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه «بنیامین نتانیاهو» وارد مسجدالاقصی شد و یک بار دیگر نسبت به این مکان مقدس مسلمانان و فلسطینیان تعرض کرد. البته این اقدام او همراه با حمایت شدید نظامیان صهیونیست بود. به صورتی که بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که شاهدان عینی منتشر کردند این بازدید بیشتر به یک یورش نظامی شبیه بود.

کابینه نتانیاهو پشت پرده تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

اما نکته جالبی که در جدیدترین تعرض یک مقام صهیونیست به مسجدالاقصی توجهات همه مردم را به خود جلب کرده ادعای «ایتمار بن گویر» بر این موضوع است که «تهدیدات حماس هیچ تاثیری ندارد، ما صاحبان قدس هستیم!». در واقع این سخن را می‌توان یکی از خطرناک‌ترین سخنان سران رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر دانست و ارزیابی کرد. زیرا طرح چنین ادعایی یعنی صهیونیست‌ها عملا خودشان را صاحب و مالک مسجدالاقصی دانسته و برای فلسطینیان و از آن مهمتر برای مسلمانان که قبله نخست آن‌ها قدس شریف است هیچ ارزش و اعتباری قائل نیستند.

کابینه نتانیاهو پشت پرده تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

حال اگر به خبر روز گذشته تعرض وزیر امنیت داخلی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به مسجد الاقصی، خبر برگزاری نشست هفتگی کابینه نتانیاهو در سطح زیرین این مسجد مهم مسلمانان را هم اضافه کنیم آن وقت ماجرا رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت. در واقع تعرض‌های دنباله‌دار و پی‌درپی سران و مقامات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی که آخرین آن صبح روز گذشته روی داد را می‌توان برنامه‌ای از قبل پیش‌بینی و طراحی شده دانست تا این رژیم اشغالگر و متجاوز ضمن نمایش مالکیت خود بر این مکان مقدس مسلمانان و فلسطینیان، زمینه‌های لازم برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی را نیز فراهم کنند.

تعرض روز گذشته «ایتمار بن‌گویر» به مسجدالاقصی در شرایطی انجام شده که «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با محکومیت شدید این اقدام احمقانه و بسیار خطرناک وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به این مهم اشاره کرد که چنین تلاش‌هایی از این دست مختص امروز و دیروز نبوده و از گذشته‌های دور و درست از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینیان سابقه داشته است. اما او به این موضوع هم اشاره کرده که چنین اقداماتی از این دست طرح‌هایی از پیش شکست خورده است و سران و مقامات تل آویو از این حرکات سودی کسب نخواهند کرد.

کابینه نتانیاهو پشت پرده تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

از طرف دیگر «محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز افزایش چنین اقداماتی را به روی‌کار آمدن کابینه تندرو و افراطی نتانیاهو مرتبط دانسته است و به این نکته اشاره کرده که مسئولیت عواقب تمامی پیامد‌های این قبیل تعرض‌ها به اماکن مقدس فلسطینیان و مسلمانان بدون شک برعهده رژیم صهیونیستی و سران و مقامات تل‌آویو است. او از تمامی مردم و ملت فلسطین بویژه از جوانان و مبارزان مقاومت درخواست کرده تا با حضور گسترده در مسجدالاقصی ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه این رژیم اشغالگر و نامشروع، تمامی برنامه‌ها و نقشه‌های آن‌ها را در تصاحب مسجدالاقصی خنثی کنند.

البته باید به این مهم بپردازیم که سلسله تعرضات صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی که قبله نخست مسلمانان جهان است، قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان شدت گرفته بود و تا امروز تشدید شده است. ضمن اینکه در تمامی این تعرض‌ها و هتک حرمت‌ها این ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی است که از صهیونیست‌های افراطی حمایت و پشتیبانی کامل را انجام می‌دهد تا آن‌ها هم بتوانند به خیالی آسوده و در امنیت به این مکان مقدس مسلمانان و فلسطینیان تعرض کنند.

کابینه نتانیاهو پشت پرده تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

در پایان باید گفت تعرض روز گذشته «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخستین تعرض نبوده و آخرین تعرض هم نخواهد بود و با توجه به اخطار‌ها و هشدار‌های مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت نسبت به اقدامات آنها، اگر همچنان به اهانت به اماکن مقدس مردم فلسطین و مسلمانان ادامه بدهند قطعا در آینده‌ای نزدیک و در جنگی دیگر پاسخ سخت و دردناکی را از مقاومت فلسطین دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار