نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی:

ایمان، پایمردی و ولایت‌مداری مردم کوهدشت زبانزد است

مبلغی با بیان اینکه ایمان، پایمردی و ولایت‌مداری مردم کوهدشت زبانزد است، افزود: این شهرستان شهیدان بی شماری را در طول جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرد و دارای دو گردان در دوران دفاع مقدس بوده است.
کد خبر: ۵۹۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ - 25May 2023

ایمان، پایمردی و ولایت‌مداری مردم کوهدشت زبانزد است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «محمدرضا مبلغی»، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی امروز( پنج شنبه) در همایش فعالان قرآنی این شهرستان که با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ایمان، پایمردی و ولایت‌مداری مردم کوهدشت زبانزد است.

وی با اشاره به نقش رزمندگان کوهدشت در دوران دفاع مقدس افزود: این شهرستان شهیدان بی‌شماری را در طول جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرد و دارای دو گردان در دوران دفاع مقدس بوده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی از ویژگی‌های جغرافیایی و تاریخی کوهدشت یاد و عنوان کرد: قدیمی‌ترین آثار بشری و نقاشی‌های انسان‌های اولیه در این شهرستان به‌دست آمده است.

وی با بیان اینکه کوهدشت و رومشکان دارای گنجینه‌های فراوان و تمدن بزرگی از گذشته‌های دور است، بیان کرد: بسیاری از آثار این منطقه در موزه‌های جهان از جمله انگلیس و فرانسه نگهداری می‌شود.

مبلغی با تأکید به اینکه کوهدشت دارای هنرمندان بی‌شماری است که در حوزه‌های مختلف در سطح کشور سرآمد هستند، گفت: جوانان مستعد این شهرستان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با بییان اینکه رومشکان حدود 65 هزار نفر جمعیت دارد و دارای دو بخش است، خاطرنشان کرد: چغابل با جمعیت 8 هزار نفر تنها دارای یک مجتمع فرهنگی بوده که در 1373 به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزار و 100 مترمربع مساحت زمین مجتمع فرهنگی رومشکان است، ابراز کرد: مجتمع جدیدی در این شهرستان احداث شود و بخش سوری هم با جمعیت 7 هزار و 400 نفر نیازمند اعتبارات فرهنگی است.

مبلغی با بیان اینکه شهرستان کوهدشت دارای حدود 200 هزار نفر جمعیت است، بیان کرد: مجتمع فرهنگی کوهدشت به تعمیر و تجهیز نیاز دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نیز با کمبود نیرو مواجه است.

وی با اشاره به اینکه کوهدشت به شعبه‌ای از سینمای جوان و نگارخانه نیازمند است، افزود: کتابخانه نیمه‌تمام این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 44 درصد به حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ‌گونه مرکز فرهنگی در بخش کونانی وجود ندارد و حداقل یک کتابخانه باید در این بخش احداث شود، عنوان کرد: مجتمع‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف کوهدشت و رومشکان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام‌ جمعه کوهدشت نیز در این همایش، اظهار داشت: این شهرستان سرزمین شهیدان و مران دبی‌ادعایی است که امتحان خود را در دوران دفاع مقدس پس داده‌اند.

وی با بیان اینکه کوهدشت به دلایل مختلف محروم مانده است، افزود: ظرفیت این شهرستان در بخش‌های گردشگری و تاریخی شگرف است و هنرمندان این خطه باید حمایت شوند.

امام‌ جمعه کوهدشت با اشاره به لزوم تقویت خانه‌های قرآنی در این شهرستان عنوان کرد: 50 مؤسسه قرآنی در کوهدشت فعال بود که برخی از این مؤسسات به‌دلیل کمبود اعتبار تعطیل شدند و برخی دیگر نیز با قرض برپا مانده است.

وی با بیان اینکه کوهدشت در مسیر زائران سفر عتبات عالیات است، بیان کرد: ایجاد زائرسرا در این شهرستان به‌ویژه در منطقه زانوگه برای پذیرایی از زوار حسینی ضروری است.

طهماسبی کوهدشت گفت: سالن اجتماعات کوهدشت فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی است و باید زیرساخت‌های رشد فرهنگی و هنری برای مردم این شهرستان فراهم شود.

منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: اعتقاد، نسل جوان و جوانان سال گذشته در جنگ ترکیبی مورد هجمه قرار گرفت، اما امروز 100 نفر از حافظان قرآن به برکت خون شهیدان امنیت در همایش فعالان و خادمان قرآنی کوهدشت حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار