مسئول اندیشکده پایداری حوزه هنری کشور:

اسناد حماسه دزفول باید برای آیندگان حفظ شود

 سنگری با اشاره به ضرورت ثبت اسناد و میراث شفاهی حماسه دزفول برای نسل‌های آینده گفت: هر چند تلاش‌های زیادی برای حفظ میراث معنوی و شفاهی شهر دزفول صورت گرفته، اما باید در این مسأله تسریع شود.
کد خبر: ۵۹۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ - 25May 2023

اسناد حماسه دزفول باید برای آیندگان حفظ شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از البرز، «محمدرضا سنگری» مسئول اندیشکده پایداری حوزه هنری کشور با توجه به ضرورت جمع آوری خاطرات مقاومت مردم دزفول و حفظ میراث شفاهی آن‌ها، اظهار داشت: حماسه مردم نباید رنگ فراموشی به خود بگیرد.

سنگری با توجه به اهمیت مسأله روایتگری افزود: اگر ما امروز روایت گر دفاع: مقدس نباشیم، دشمنان تاریخ جنگ را وارونه ارائه خواهند کرد.

مسئول اندیشکده پایداری حوزه هنری کشور گفت: با توجه به اینکه شهر دزفول به سبب فعالیت‌های نیرو‌های ستون پنجم دشمن، بمب گذاری‌های متعدد، ترور‌های گسترده و حملات محدود دشمن از یک و سال نیم پیش از انقلاب درگیر جنگ بود و در این فرایند حدود صد و پانزده شهید پیش از آغاز جنگ تقدیم انقلاب کرد.

وی با اشاره با اشاره به نقش مرحوم آیت‌الله قاضی در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمازجمعه دزفول با وجود این مرد بزرگ حتی یک هفته تعطیل نشد و حتی گاهی این نماز‌ها در زیر موشک باران منطقه صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار