نکوداشت ملی مادران ۳ شهید گیلانی برگزار شد

مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید استان گیلان، مادر شهیدان «یوسفی» و «امام‌پناهی» در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ - 26May 2023

مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید گیلانی برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، مراسم نکوداشت مادر شهیدان «امام‌پناهی» و مادر شهیدان «یوسفی» با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید با امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی به هر یک از آنان برگزار شد.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان در این مراسم با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی مادران شهیدان امام‌پناهی و یوسفی اظهار داشت: این مادران از مفاخر جامعه هستند و باید قدردان ایثار و گذشت آنان بود.

آیت‌الله رسول فلاحتی با تاکید بر اینکه خانواده‌های معزز شهدا از عزیزان خود گذشته‌اند، افزود: قدرشناسی از این مادران ایثارگر و باشهامت، کمترین کاری است که می‌توان برای آنان انجام داد تا گوشه‌ای از صبر و مقاومت آن‌ها را تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی نیز با درک و معرفت بالایی که از خود نشان می‌دهند در مواقع لازم و در برهه‌های حساس، قدردان کسانی هستند که عزیزان خود را برای ارزش‌های والای انقلاب تقدیم کردند.

شهیدان امام پناهی متولد ۱۳۴۰، ۴۲ و ۴۶ بودند که برادر بزرگتر به نام هیبت‌الله امام‌پناهی در فروردین ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی دشت عباس به شهادت رسید و دو برادر دیگر به نام‌های هیبت‌الله و محمد امام‌پناهی هم در دی ۶۵ و به فاصله سه هفته در شلمچه و منطقه عملیاتی جنوب به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهیدان محمد، قدرت‌الله و محمود یوسفی هم که به ترتیب متولد ۱۳۴۷، ۳۹ و ۴۹ بودند و شهید محمد یوسفی در تیر ۱۳۶۳ در منطقه مریوان، شهید قدرت الله یوسفی در مرداد ۶۴ در منطقه اشنویه و شهید محمود یوسفی در دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها