نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«وقف» نماد گره‌گشایی در دین/ دستگاه‌ها حرکت سازمان اوقاف در حمایت از دانش‌بنیان‌ها را تکثیر کنند

قاسمی‌پور فرهنگ وقف را به‌عنوان یک ارزش دینی برای گره‌گشایی از مسائل جامعه و مردم دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف دولتی و مردمی حرکت سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تکثیر کنند.
کد خبر: ۵۹۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹ - 03June 2023

حرکت مردمی‌سازی فرهنگ را حمایت می‌کنیم/ وقف یکی از نمادهای بهره‌گیری ظرفیت دین و مردم است«شیوا قاسمی‌پور» نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نخستین همایش و نمایشگاه «صنعت پست»؛ تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته، که در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه بخاطر در معرض قرار دادن ظرفیت‌های نوین و هوشمند شبکه پست که از الزامات حرکت به‌سمت رونق تولید است، می‌تواند در اقتصاد کشور نقش چشم‌گیر داشته باشد.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تجارت الکترونیک را بی‌بدیل توصیف کرد و درباره نقش دانش‌بنیان‌ها در انجام خدمات گفت: فعالیت‌های اقتصادی امروزی بخاطر اینکه مبتنی بر چرخه و زنجیره‌‌ای فعالیت‌ها می‌باشد، تک‌ساحتی نیست لذا در این مسیر حضور بخش دولتی و مشارکت بخش خصوصی رضایت و اعتماد مردم را جلب کرده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۳ سال گذشته و با پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه به زنان، مردان و جوانان اعتماد کرده است، موفقیت حاصل شده است.

قاسمی‌پور درباره ویژگی‌های نمایشگاه صنعت پست گفت: نمایشگاه صنعت پست یک نمونه از اعتماد به جوانان و ظرفیت‌های نخبگانی کشورمان است؛ این موفقیت‌ها حتمأ باید با پشتیبانی تکثیر شود چراکه راه نجات کشور اعتماد به جوانان و اتکای به ظرفیت‌های داخلی است.

وی مجلس را آماده تسهیل‌گری قانونی برای توسعه صنعت پست دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت کشورمان در زمینه تجارت الکترونیک و فعالیت‌های دیجتال مطلوب است؛ مجلس در این زمینه خودش را ملزم به همکاری و تسهیل‌گری قانونی می‌داند و هرجا در این زمینه خلا قانونی وجود داشته باشد حتمأ همکاری صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی توسعه شبکه‌های هوشمند پستی را نیاز کشور دانست و تاکید کرد: کشور ما ایران در زمینه‌های مختلف حرف و ایده جهانی داشته و دارد و در زمینه صنعت پست نیز حتمأ قله‌های جهانی را فتح خواهیم کرد؛ تجارت الکترونیک امروز برترین نوع تجارت و بدون توجه به مرز و جغرافیاست که در این زمینه می‌توانیم با مشارکت و حمایت دولت، به اقتصاد کشورمان کمک کنیم.

قاسمی‌پور نمایشگاه «صنعت پست» را نمونه‌‌ای از نتیجه اعتماد به جوانان و پرداختن به ایده‌های خلاقانه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: بخاطر زیرساخت و ظرفیت‌هایی که در کشورمان وجود دارد می‌توانیم حرف اول تجارت الکترونیک در منطقه باشیم.

قاسمی‌پور به شعار دولت مردمی اشاره کرد و مردمی‌سازی فرهنگ را یک برنامه مهم و مورد تایید و حمایت مجلس دانست و گفت: وقف به‌عنوان یک ارزش دینی یکی از نمادهای بهره‌گیری از ظرفیت دین برای گره‌گشایی از مسائل جامعه و مردم است که باید توسعه داده شود.

قاسمی‌پور درباره حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌‌های دانش‌بنیان و اهتمام در افزایش تولید در کشورمان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه انتخابیه اینجانب که شهرستان مریوان استان کردستان و یک شهرستان محروم است، از کلیشه‌ای که در گذشته نسبت به این مجموعه داشتیم فراتر اقدام کرده است و زنان سرپرست‌خانوار که زنان توانمند حوزه اشتغال‌افرینی می‌باشند را مورد حمایت جدی قرار داده است.

وی تصریح کرد: حمایت سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان حتماً کار ارزشمند و ریشه‌ای برای جهش دادن به تولید خواهد بود و فواید آن خیلی زود متوجه اقتصاد کشور می‌شود که لازم است دستگاه‌های مختلف نسبت به تکثیر این اتفاق مبارک اقدام و اهتمام داشته باشند. 

این نماینده مجلس به دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و افزود: یکی از خواسته‌های رهبر انقلاب از نمایندگان و مجلس یازدهم تحقق شعار سال بود که در اولویت‌ فعالیت‌ها قرار داده شود چراکه تنها یک سال از فرصت این مجلس باقی مانده است.

قاسمی‌پور ایجاد قانون دانش‌بنیان‌ها را یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم دانست و خاطرنشان کرد: شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی از این قانون به‌عنوان یک اتفاق راهبردی یاد کردند که اتفاق مهم و مبارکی است؛ نه‌تنها سازمان اوقاف بلکه تمام حوزه‌ها و سازمان‌ها باید از این ظرفیت‌ها برای اشتغال و جهش در تولید استفاده کنند. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را باید نیاز روز دانست چراکه خواسته و نیاز مردم نسبت به گذشته تغییر کرده است لذا باید در همین مسیر ریل‌گذاری صورت گیرد.

وی رفع موانع تولید را ضروری دانست و با تاکید براینکه باید چوب را از لای چرخ تولید برداشت، گفت: ورود بخش خصوصی و دانش‌بنیان‌‌ها حتما موجب تسهیل‌گری و ایجاد اشتغال بیشتر خواهد شد. تاکید بر مردمی‌سازی به دلیل موفقیت این نمونه و الگوست؛ ما هرجا به مردم اعتماد کردیم پیروزی شدیم که نمونه آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود لذا در حوزه اشتغال باید به مردم اعتماد کرد و مجلس نیز توجه ویژه به این مسئله دارد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها