یاداشت/ پوریا کریم‌پور

زوال امپریالیسم آمریکا مرهون مکتب امام خمینی (ره)

ابَرقدرتی با چند ده هزار کلاهک هسته‌ای که نه‌تنها کُره زمین، بلکه شاید نظم منظومه شمسی را بتواند دچار تغییر کند، هر روز بیش از دیروز استیصالش در مقابل انقلاب اسلامی ایران هویدا می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۵ - 04June 2023

زوال امپریالیست آمریکا؛ مرهون مکتب امام خمینی (ره)گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- پوریا کریم‌پور؛ انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) آنچنان تحول جهانی ایجاد کرد که در دنیای تماماً مدرن معاصر کماکان علل، ریشه و اثرپذیری عمیق جهانی آن محل تأمل اندیشمندان و سیاست‌ورزان شرق و غرب عالم است.

برخی مورخین بر این باورند که هیچ امپریالیستی در تاریخ بشر، هژمونی همانند آمریکا را تجربه نکرده است، حتی امپریالیستی‌های باستانی مانند هخامنشیان و رومیان که در تمدن‌سازی سرآمد تاریخ محسوب می‌شوند. نفود و میزان اعمال اراده‌ای که آمریکای جنایتکار در یک سده گذشته داشته را نمی‌توان با هیچ حکومتی قیاس کرد.

مصداق این ادعا سند امنیت ملی آمریکاست که در آن به وضوح تمام دنیا را به دو دسته داخلی و خارجی، از ایالات آمریکا تقسیم کرده است، که بر همه این مناطق جهان باید حکمرانی کند، شاید با مطالعه اینچنین اسناد باشد که چرایی و علت حضور نظامی آمریکا در اقصی نقاط جهان را بهتر بتوانیم فهم کنیم.

ابَرقدرتی با چند ده هزار کلاهک هسته‌ای که نه تنها کُره زمین، بلکه شاید نظم منظومه شمسی را بتواند دچار تغییر کند، هر روز بیش از دیروز استیصالش در مقابل انقلاب اسلامی ایران هویدا می‌شود، تمامی مظاهر تمدن غرب که از پشتوانه‌های فلسفی چند هزار ساله برخوردار است در ذهن نخبگان و جوانان جوامع غربی امروز محل تردید و بازبینی است که قطعاً انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی در آن داشته است.

در جهانی که «فرانسیس فوکویاما» مکتب لیبرال دموکراسی را آخرین و کامل‌ترین شیوه زندگی بشر معرفی کرد، با انقلاب اسلامی و ترسیم جهانی مبتنی بر حکومت الهی امام معصوم، بار دیگر جهان تغییرات تمدنی را احساس می‌کند، درواقع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی پرچم مدعیان حکومت «الله» بر زمین را برافراشت و در مقابل مکاتب الحادی منشعب از نگاه‌های انسان ـ خدایی ایستادگی کرد.

آرزوی عالِم بزرگی همچون «سید جمال‌الدین اسدآبادی» که نظریه بازگشت به اسلام نخستین را به دول اسلامی ارائه کرد تا شکوه عزت مسلمانان به دوران شکوفایی تمدن اسلامی بازگردد را حضرت امام خمینی و فرزندانش محقق ساختند. امروز که ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام نقاط دریایی دنیا را سیر می‌کند و در مقابل دیدگان همه مردم جهان در حیات خلوت آمریکا پهلو می‌گیرد، این میزان از عزتمندی و قدرتمندی در هیچ حکومت معاصری در جهان اسلامی دیده نمی‌شود.

امروز پیچیده‌ترین معادلات جهانی را فرزندان روح‌الله در جبهه جنگ روسیه و اوکراین رقم زده‌اند تا جایی که تمام دول عضو ناتو با چند هزار زنجیره تسلیحاتی در مقابل یک دستاورد دفاعی متخصصان ایرانی یعنی پهپاد شاهد اعلام عجز می‌کنند، این نه تنها افتخاری برای ایران و ایرانی و مذهب تشیع است، بلکه نماد شکوه، عزت و قدرتمندی اسلام و همه خداباوران در مقابل جریان کفر و الحاد تمدن مدرن محسوب می‌شود.

اگر امروز به سمت جهان چندقطبی در حرکت هستیم و زوال روزافزون آمریکا بیش از پیش مشهود است، تمام مردم  دنیا و تمام دولتمردان خسته از سلطه آمریکا مرهون بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و فرزندانش در عرصه‌های گوناگون رویارویی با آمریکا هستند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار