در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: توسعه دیپلماسی اقتصادی اساس راهبرد امام خامنه‌ای در سیاست خارجی‌ است

نوش‌آبادی گفت: دیپلماسی اقتصادی مورد تأکید معظم‌له است، بنابراین ضرورت دارد که سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای متعدد بر اساس نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد تحول و تحرک بیشتر تلاش بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ - 08June 2023

توسعه دیپلماسی اقتصادی اساس راهبرد امام خامنه‌ای در سیاست خارجی‌ است«حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب پیشبرد رویکرد دیپلماسی فعال عزتمدانه توسط دیپلمات‌های ایران اظهار داشت: امام خامنه‌ای وقتی موضوع تحول را مطرح کردند، به به صورت وِیژه بر تحول در دستگاه دیپلماسی کشور و تحرک بیش از پیش در حوزه تجارت خارجی تأکید کردند.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: دیپلماسی اقتصادی مورد تأکید معظم‌له است، بنابراین ضرورت دارد که سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای متعدد بر اساس نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد تحول و تحرک بیشتر تلاش بیشتری داشته باشند، تا در موضوع تقویت روابط دو جانبه با کشورهای گوناگون و حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های تصمیم‌گیری جهانی وضعیت بهتری پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتخاب سفرا و نمایندگان سیاسی که بتوانند در انجام مأموریت‌های محوله موثر واقع شوندريال باید مورد بازبینی قرار گیرد. زیرا سفرا ابتدا باید مبتنی بر بیانات معظم‌له اعتقاد به تحول داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران را بر اساس اصول سه گانه عزت، حکت و مصلحت به کشورهای مختلف معرفی کنند.

وی افزود: علاوه موارد مذکور ساختار وزارت امور خارجه باید به نوعی متحول شود تا نقطه‌نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی و هدف‌گذاری‌های والای ایشان به سرعت بیشتری محقق شود، بنابراین مطالبه ما از وزارت امور خارجه تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه‌ای است که بتوانند در دیپلمات‌ها را در راستای هدفگذاری معظم‌له قرار دهد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها