سردار معدنی اعلام کرد

در جریان جنگ نرم، روحانیون برجسته ترین نقش را دارند / نیروی زمینی سپاه در آمادگی کامل

نوع تهدیدات در جنوب شرق، قابل قیاس با شمال غرب نیست اما پس از حضور سردار شهید شوشتری در منطقه، اقدامات بسیار خوبی در راستای ایجاد امنیت پایدار و بومی در منطقه انجام گرفت و امروز امنیت موجود در منطقه بسیار خوب است
کد خبر: ۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ - 22June 2013

در جریان جنگ نرم، روحانیون برجسته ترین نقش را دارند / نیروی زمینی سپاه در آمادگی کامل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، همایش مسئولین نمایندگی ولی فقیه یگانهای مردم پایه در نیروی زمینی سپاه در ستاد این نیرو برگزار شد و حجتالاسلام رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه طی سخنانی با استناد به آیات و روایات به بیان ویژگیهای مدیران در نظام اسلامی پرداخت و گفت: یکی از لوازم مدیریت اسلامی، همراهی با مردم و اقشار ضعیف جامعه است و حاکم اسلامی نه تنها همراه، بلکه باید سرمشق اقشار ضعیف جامعه باشد، چراکه نارضایتی و نافرمانی از آنجا ناشی میشود که مسئولین در نظام اسلامی زندگیشان با قشر ضعیف جامعه برابر نباشد.

وی ساده زیستی، آشنایی با دردهای افراد زیرمجموعه و ابراز همدردی و برخورد پدرانه با زیردستان را از ویژگیهای مدیران در سازمان خواند و افزود: اگر این اصول را رعایت نکنیم «ماکتی» از یک مدیر هستیم که باید با تهدید و ارعاب کار را در مجموعه پیش ببریم و یقینا هیچ محبوبیتی نخواهیم داشت.

رضایی سپاه را یک مجموعه بسیار عظیم خواند و گفت: باید مدیران در مجموعه سپاه، اصول مدیریت اسلامی را رعایت کنند تا بیاعتمادی ایجاد نشود و افراد زیردست با شوق و علاقه از مدیران اطاعت داشته باشند.

در ادامه حجتالاسلام مرادی مسئول معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه طی سخنانی با اشاره به نقش روحانیون در طول هشت سال دفاع مقدس و تقدیم چهارده هزار شهید به انقلاب اسلامی، تقویت بنیه معنوی کارکنان را در آمادگی رزم بسیار اساسی خواند و گفت: با توجه به تغییر ساختار سازمان سپاه و حضور یگانهای مردمپایه در مناطق عملیاتی جنوب شرق و شمال غرب، در تلاش هستیم تا شرایط حضور روحانیون را در تمامی سطوح سازمان رزم فراهم کنیم.

مرادی افزود: امروز در جریان جنگ نرم قرار داریم و در این نبرد نرم، روحانیون برجستهترین نقش را در بصیرتافزایی و تقویت ایمان کارکنان دارند.

مسئول معاونت امور روحانیون سپاه از شهید محلاتی، ردانیپور و میثمی به عنوان بهترین الگوی روحانیون شاغل در سپاه یاد کرد و گفت: در بازدیدی که از منزل شهید حجتالاسلام «نوری صفا» مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه قدس داشتیم از زبان مادر شهید شنیدیم که منزل شهید در اصفهان با تلاش مادر شهید و صرف تمامی حقوق این روحانی شهید تبدیل به مکتبخانه قرآن شده و در طول سالها فعالیت آموزشی، هزاران نفر مربی قرآن دراین مکتبخانه تربیت شدهاند.

مرادی با بیان این مطلب به تمامی روحانیون، توصیه کرد باید از تمامی فرصتهای موجود در سازمان برای هدایت کارکنان به ویژه نسل جوان به خوبی استفاده کرد و با بصیرت بخشی نیروها را برای مقابله با انواع ترفندهای دشمن آماده کرد.

سردار معدنی معاون عملیات نیروی زمینی سپاه نیز طی سخنانی به تشریح ماموریتهای نیروی زمینی سپاه در مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب شرق پرداخت.

وی اساس ماموریت سپاه در این مناطق را بومیسازی امنیت با هدف ایجاد امنیت پایدار خواند و گفت: اقدامات مهندسی وسیعی در مناطق مرزی شمال غرب انجام گرفته و میلهگذاری مرزی کاملا انجام شده است و الان وضعیت امنیتی شمال غرب مطلوب است.

معدنی اقدامات انجام شده در جنوب شرق را فراتر از شمال غرب خواند و افزود: نوع تهدیدات در جنوب شرق، قابل قیاس با شمال غرب نیست اما پس از حضور سردار شهید شوشتری در منطقه، اقدامات بسیار خوبی در راستای ایجاد امنیت پایدار و بومی در منطقه انجام گرفت و امروز امنیت موجود در منطقه بسیار خوب است.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، سه اصل ایمان، آموزش و انضباط را از مولفههای اصلی و اساسی آمادگی رزم خواند و گفت: با تعامل سازنده و همکاری مناسبی که بین حوزه نمایندگی و فرماندهی وجود دارد، نیروی زمینی سپاه در آمادگی کامل به سر میبرد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار