سردار دهقان:

ظرفیت‌های دفاعی کشور باید به‌سوی اولویت‌های برتری‌ساز سوق یابد

وزیر دفاع تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی را موجب خنثی شدن تهدیدات دشمن دانست و گفت: باید ظرفیت‌های موجود را به‌سوی اولویت‌های اصلی و برتری‌ساز سوق دهیم.
کد خبر: ۶۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ - 15December 2015

ظرفیت‌های دفاعی کشور باید به‌سوی اولویت‌های برتری‌ساز سوق یابد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت دفاع با اشاره به اهمیت تحقیقات، فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی گفت: تشخیص نیاز و پاسخ به هنگام، راهبرد اصلی وزارت دفاع در تقویت بنیه دفاعی کشور و تجهیز نیروهای مسلح است و سمت و سوی تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی ضمن مقابله و بی اثر کردن تهدیدات دشمن باید نیازهای آینده نیروهای مسلح را نیز پاسخگو باشد.

وی ایجاد تحول و بالندگی در مجموعههای تحقیقاتی، صنعتی و فناورانه را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و افزود: این جشنواره باید سطح پیشرفت و تعالی را بهصورت کاملاً شفاف مشخص کند.

سردار دهقان تاکید کرد: باید ظرفیتهای موجود را بهسوی اولویتهای اصلی و برتریساز سوق دهیم و روند انجام پژوهشها باید عملیاتساز، منجر به تولید دانش و صعود به یک پله بالاتر باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: راهی که مجموعههای صنعتی وزارت دفاع تاکنون پیمودهاند، موجب مباهات و افتخار و نقش تعیینکنندهای در بازدارندگی مؤثر ایفا کرده است.

وی با تجلیل و قدردانی از برگزیدگان و همه کسانی که بهصورت فعال در این جشنواره مشارکت کردند، تصریح کرد: فاستبقوا الخیرات که از دستورات مؤکد الهی است پایه و اساس این جشنواره محسوب میشود؛ که باید نتیجه آن اقتدار دفاعی و  افزایش ضریب امنیت ملی باشد.

گفتنی است بیش از ۶۰۰ عنوان ارائه شده در این جشنواره، ۷۰ عنوان برتر انتخاب و مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند که شامل ۲۳ عنوان طرح سامانهمحور، شش عنوان طرح فناوری محور، سه عنوان طرح علمی و دانشی، هشت نفر محققان طراحی، پنج نفر محققان فناوری، سه نفر محققان علمی و دانشی، سه نفر مدیران تحقیقاتی، ۲ دفتر طراحی، سه نهاد مرکز توسعه فناوری، سه نهاد دفتر مطالعات و نوآوری، سه نهاد مدیریت دانش، یک نفر پیشکسوت تحقیقاتی، یک دانشگاه همکار و یک شرکت دانشبنیان همکار هستند.

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، سازمانهای صنایع دفاع، هوافضا، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، جغرافیایی نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، اتکا، شرکت صاایران، دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سپند نیز از نهادهای شرکتکننده در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری بهشمار میروند.

نظر شما
پربیننده ها