امیر پوردستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

تولید تانک T-72 در ایران/ آمادگی ارتش برای مقابله با گروهک‌های تروریستی/ آغاز مذاکرات ایران با روسیه برای خرید تجهیزات دفاعی

فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید گروهک‌های تروریستی به کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد خرید تانک T90 از روسیه را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه داده‌ایم.
کد خبر: ۶۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ - 16December 2015

تولید تانک T-72 در ایران/ آمادگی ارتش برای مقابله با گروهک‌های تروریستی/ آغاز مذاکرات ایران با روسیه برای خرید تجهیزات دفاعی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر پوردستان در حاشیه همایش نیروی انسانی نزاجا که در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که متناسب با فضای تهدیدات، ظرفیتها و توانمندیهای لازم دفاعی را در خودمان ایجاد کنیم.

وی افزود: امروزه با چهره جدیدی از تهدیدات تحت عنوان جنگهای نیابتی روبهرو هستیم که بازیگران اصلی این تهدیدات گروهکهای تروریستی و تکفیری هستند.

پوردستان ادامه داد: مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همان گونه که متناسب با جنگهای ناهمتراز پیشبینیهای لازم دفاعی را انجام دادند، در فضای تهدیدات جنگهای نیابتی نیز از آمادگی لازم برخوردار هستند.

فرمانده نزاجا در ادامه از برگزاری رزمایش آزادی گروگان در منطقه اطراف تهران خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش پایان آذرماه یا اوایل دیماه با همکاری یگانهای ویژه نیروی انتظامی در منطقه اطراف تهران برگزار میشود.

وی تصریح کرد: ملت ایران اطمینان داشته باشند که امروز فرزندانشان از آمادگی بسیار بالایی برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار هستند.

پوردستان با اشاره به تلاش گروهکهای تروریستی برای حضور در مرزهای کشورمان گفت: خردادماه سال گذشته برخی از گروهکهای تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرز قصر شیرین حضور یافتند اما نیروی زمینی ارتش به صورتی ویژه در مرزها مستقر و از نزدیکی بیشتر آنها به مرزهای کشورمان جلوگیری کرد.

فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: امروز ردپای داعش در استان دیاله عراق که با استانهای کرمانشاه و ایلام هم مرز هستند، دیده میشود که البته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و به ویژه نیروی زمینی ارتش برای مقابله با هر گونه تهدیدی از سوی این گروهکهای تروریستی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به شکستهای متعدد داعش در عراق و سوریه گفت: به سبب شکستهای متعدد داعش در کشور عراق و سوریه بخشی از نیروهای آن به افغانستان مهاجرت کرده و با طالبان بیعت کردند و امروز شاهد حضور این مجموعه در مرزهای شرقی افغانستان هستیم که البته با مرزهای کشورمان فاصله بسیاری دارد.

پوردستان با بیان اینکه تهدیدات گروهکهای تروریستی به صورت ویژه رصد میشوند، تأکید کرد: اشراف اطلاعاتی کاملی در این خصوص وجود دارد و خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم شده برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنان حفظ شده و اگر نیروی مهاجمی بخواهد از این خط عبور کند وظیفه داریم قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را به آنها نشان دهیم.

وی همچنین از آغاز مذاکره با روسیه جهت خرید تجهیزات دفاعی خصوصا تانک تی 90 خبر داد و افزود: البته در کشور خودمان تانک تی 72 تولید میشود که ظرفیتهای مطلوبی هم برخوردار است، اما تانک تی 90 روسی مجهزتر است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار