حسنی آهنگر تأکید کرد

لزوم ایجاد سبک خاص امنیتی جمهوری اسلامی/ نقش پژوهشکده ضد تروریسم در دانشگاه امام حسین(ع)

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به تأسیس پژوهشکده ضد تروریسم در این دانشگاه امام حسین(ع) گفت: این پژوهشکده با اهدافی چون تربیت کادر متخصص و کارآزموده و تولید متن و محتوا برای اشاعه مکتب امنیتی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۶۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ - 26December 2015

لزوم ایجاد سبک خاص امنیتی جمهوری اسلامی/ نقش پژوهشکده ضد تروریسم در دانشگاه امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دکتر محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع)، صبح امروز در همایش «حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی»، (حفاظت شخصیتها و امنیت هوانوردی) که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به تأثیرات پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب تمام نظریهپردازان بینالمللی بهویژه جبهه استکبار را به چالش کشاند، و مسیر جدیدی را فرا روی جهانیان قرار داد.

وی در ادامه گفت: مسئلهای که کمتر به آن توجه کردیم و شاید دچار چالش شدیم فرآیند نهادسازی و تولید مکاتب نوین امنیتی سیاسی، اقتصادی، حکومتداری و غیره برای تمدن نوین اسلامی بود.
 
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: لذا یکی از مسئلههایی که باید به آن توجه کنیم تولید مکتبهای اسلامی است؛ زیرا مکاتب غربی مبتنی بر میدانهای تجربه شده خودشان به نگارش در آمده است.

حسنی آهنگر با اشاره به نقش اساسی دانشگاهها در تولید این مکاتب و مدلهای حکومت داری بیان کرد: در این 37 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد، تجربیات میدانی خوبی نیز در این زمینه داشتهایم.

وی به تأسیس پژوهشکده ضد تروریسم در دانشگاه امام حسین(ع) اشاره و تصریح کرد: این پژوهشکده در یکی دو سال اخیر با گرایشهای مختلف و با اهدافی چون تربیت کادر متخصص و کارآزموده و تولید متن و محتوا برای اشاعه مکتب امنیتی انقلاب اسلامی راهاندازی شده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اظهار امیدواری نسبت به ایجاد سبک خاص امنیتی جمهوری اسلامی تأکید کرد: ما اکنون در جهان تبدیل به یک الگو شدهایم و جهانیان خواستار مدل امنیتی ما هستند؛ لذا باید بتوانیم تجربیات میدانی خود در حوزه حفاظت را به مدلهای علمی قابل ارائه به جهان تبدیل کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار