سردار دهقان تأکید کرد

افزایش دقت و قدرت تخریب موشک‌های ایران

وزیر دفاع با بیان اینکه درصدد بهینه‌سازی موشک‌های بالستیک در جهات مختلف هستیم، گفت: دقت در اصابت، تخریب متناسب با هدف، و بالا بردن توان انفجاری از برنامه‌های وزارت در حوزه موشکی است.
کد خبر: ۶۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ - 02January 2016

افزایش دقت و قدرت تخریب موشک‌های ایران

به گزارش دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه با فرماندهان و مسئولان موشکی وزارت دفاع و نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران رسانههای گروهی گفت: از زمان آغاز و در طول مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 همواره بر این تاکید داشتیم که هیچ موضوعی، جزء بحث هستهای، مورد مذاکره نخواهد بود، مباحث دفاعی مربوط به امنیت کشور است و پیرامون این موضوع رهبری، ملت و نظام، متناسب با شرایط، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

دهقان با بیان اینکه تا به امروز هیچگاه به کشورهای دیگر اجازه تصمیمگیری درباره امور داخلی و دفاعی کشورمان را ندادهایم و این نشان دهنده استقلال ملت ما است، تصریح کرد: مذاکرات هسته ای بستری را برای کشورهای غربی ایجاد کرد که آنان نشان دهند که به دنبال توطئه، دسیسه و اقدامی علیه اهداف ملی ما نیستند ضمن اینکه ایران به عنوان یک کشور مستقل، عامل ثبات ، پیشتاز در مبارزه حقیقی با جریان افراط و ترور است، اقدامات ایران تضمین کننده، تداوم بخش ثبات و امنیت در منطقه و کمک به امنیت جهانی است.

وزیر دفاع افزود: متاسفانه لابی صهیونیستی و جریان های افراط گرا در آمریکا با توجه به شرایط کنونی آن کشور و درآستانه انتخابات، درصدد کم اثر کردن برجام و توافقات به عمل آمده هستند اما ملت ما به تبعیت از رهبری و مجوز معظم له برای اجرایی کردن برجام و بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی بر مبانی و موازین حقوقی و قانونی خواهند ایستاد و اجازه دخالت به دیگران را نخواهند داد.

دهقان تاکید کرد: امروز روز امتحان 1+5 است و لازمه اجرای برجام پایبندی طرف مقابل به تعهداتش است و اگر این کشورها بر تعهدات خود پایبند نباشند و از ابزار های خود برای نقض برجام  استفاده کنند، این مساله قطعا عاملی برای توقف برجام و منجر به نقص آن نیز خواهد شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه دنیا اقدامات خصمانه و ناجوانمردانه آمریکا و برخی کشورها برای ایجاد مانع در اجرای برجام را محکوم می کند، افزود: ملت شریف ایران اقدامات و تلاش این کشورها را به طور هوشمندانه رصد و دولت در راستای سیاست های امنیت ملی و بدون ملاحظه هرنوع اقدام لازمی را در بعد قانونی و عملی انجام خواهد داد و کشور ما عزم و اراده لازم را برای مقابله با زیاده خواهی های کشورهای غربی و آمریکا دارا است.

وزیر دفاع گفت: در نامه اخیر ریاست محترم جمهوری تاکید بر این است که ضمن اینکه توان دفاعی خود را مورد مذاکره و معامله نمی دانیم، بر اساس اهداف و منافع ملی خود تصمیم می گیریم و به میزان نیاز خود، قدرت دفاعی کشور را توسعه و گسترش می دهیم.

دهقان با بیان اینکه در 2سال اخیر توان دفاعی جمهوری اسلامی چندین برابر شده است، تصریح کرد: بر اساس نامه ریاست محترم جمهور، جلسات متعددی را با مسئولین عملیاتی، فرماندهان نیروها و مسئولین در حوزه های موشکی داشتیم و مقرر شد برنامه های مناسبی را در کوتاهترین زمان برای بالا بردن توان و قابلیت دفاعی و بالا رفتن قدرت بازدارندگی موثر به رغم خواسته نظام سلطه که درصدد محدودیت نظامی جمهوری اسلامی است توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را توسعه می دهیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه درصدد بهینه سازی موشک های بالستیک در جهات مختلف هستیم، افزود: دقت در اصابت، تخریب متناسب با هدف، بالا بردن توان انفجاری از برنامه های وزارت در حوزه موشکی است.

دهقان گفت: برد موشکها فعلا در حد اعلام شده قبلی است و در صورتی که تهدیدات فراتر از برد فعلی باشد، قادر هستیم با تکیه بر توان بالای فناورانه، انسانی و زیرساختهای صنعت دفاعی هر نوع موشک با هر نوع ماموریتی را به جز ماموریت های کشتار جمعی  طراحی و تولید کنیم.

وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه تحرک، قابلیت جابجایی سریع، روان سازی عملیاتی و ماندگاری، همواره در طراحی و تولید موشکها مورد توجه بوده است، افزود: موشک عماد نقطه آغازی در این زمینه بوده است و این روند با قدرت ادامه دارد.

نظر شما
پربیننده ها