در سالروز شهادت بزرگ مرد تاریخ ایران

امیرکبیر بزرگ مرد حیا و ادب در پیشگاه امام حسین (ع)

از عطش حسین (ع) حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و فرمود: به یاد تشنگی ما ادب کردی آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ باشد تا در قیامت جبران کنیم.
کد خبر: ۶۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ - 11January 2016

امیرکبیر بزرگ مرد حیا و ادب در پیشگاه امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، میرزا محمد تقی خان فراهانی مشهور به امیرکبیر در سال ۱۱۸۶ در روستای هزاوه از توابع اراک متولد شد. سردار عزیز خان موکری داماد امیرکبیر و رهبر قشون ناصرالدین شاه بود. پس از این که امیرکبیر با دسیسه اطرافیان شاه از جایگاه خود برکنار شد، او را به کاشان تبعید کردند و به دستور ناصرالدین شاه قاجار (شوهرخواهرامیرکبیر)  در حمام فین کاشان به شهادت رسید و پس ازشهادت پیکر مطهرش را به عراق منتقل و در کربلا به خاک سپرده شد.

 مرحوم آیت الله اراکی درباره شخصیت والای میرزا تقی خان امیرکبیر فرمود: شبی خواب امیرکبیر را دیدم جایگاهی متفاوت و بلند داشت. پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت شد. با لبخند گفت: خیر. سوال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ گفت: نه. با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟ پاسخ داد: هدیه مولایم حسین(ع) است. گفتم: چطور؟ با اشک گفت: آن گاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند چون خون از بدنم می رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! دو رگت را بریدند و این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین (ع) حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین (ع) آمد و فرمود: به یاد تشنگی ما ادب کردی، اشک ریختی و آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ باشد تا در قیامت جبران کنیم.

 سرانجام امیرکبیر، این بزرگ مرد تاریخ انقلاب، شهادت و مردانگی که برای اعتلای ایران از جان خویش گذشته بود همچون رزمنده ای فداکار و وفادار به آرمان ایرانی مسلمان شیعی در روز 20 دی 1320درحمام فین کاشان به دست مزدورانی که می خواستند محمد تقی خان نباشد تا ایران روی آرامش و خوشی نبیند ناجوانمردانه ، غریبانه و مظلومانه به شهادت رسید

20 دی ماه سالروز شهادت امیرکبیر گرامی باد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار