جابری‌انصاری در کنفرانس خبری:

عربستان به اهداف ضدایرانی خود نرسیده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اقدامات عربستان در زمینه نقض حقوق بشر و اعدام آیت الله نمر به صورت گسترده محکوم شده و اقدام یکجانبه ریاض در قطع روابط با ایران در مجامع جمعی حمایتی در پی نداشته است.
کد خبر: ۶۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ - 11January 2016

عربستان به اهداف ضدایرانی خود نرسیده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسین جابری انصاری در ابتدای سخنان خود با اشاره به تحرکات ضدایرانی عربستان و همچنین نشست اتحادیه عرب به درخواست ریاض گفت: تفریبا هیچ دولتی در اتحادیه عرب از سیاستهای تنشزای عربستان حمایت نکرده است. حتی ریاست دورهای اتحادیه عرب نیز مخالفت خود را با مساله اخیری که بین ایران و عربستان پیش آمده به صراحت اعلام کرده است.

عربستان به اهداف ضدایرانی خود نرسیده است

وی افزود: علی رغم تمام داد و فریادهای عربستان آنچه مد نظر این کشور بوده نه در شورای همکاری خلیج فارس و نه اتحادیه عرب مصوب نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور درباره اقدامات عربستان در این مدت نیز گفت: اقدامات عربستان در زمینه نقض حقوق بشر و اعدام آیت الله نمر به صورت گسترده محکوم شده و اقدام یکجانبه ریاض در قطع روابط با ایران در مجامع جمعی حمایتی در پی نداشته است.

هنوز هیچ تصمیمی درباره دفتر حافظ منافع در عربستان و ایران اتخاذ نشده است

جابری انصاری در ادامه درباره مسائل مطرح شده درباره تعیین دفتر حافظ منافع برای دو کشور ایران و عربستان پس از قطع روابط گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره دفتر حافظ منافع در عربستان و ایران اتخاذ نشده است.

تاریخ دقیقی را درباره روز اجرای برجام اعلام نکردیم

سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از سخنان خود درباره روز اجرایی شدن برجام گفت: هیچگاه تاریخ دقیقی را درباره روز اجرای برجام اعلام نکردیم، بنابراین گزارشها درباره به تعویق افتادن اجرای برجام خبر نادرستی بوده است. اساسا تاریخی مشخص نشده که تعلیق آن به معنای به تعویق افتادن اجرا باشد.

وی همچنین درباره مصوبات ضدایرانی کنگره هم گفت: درباره مصوبات کنگره به صراحت اعلام کردهایم که ملاک ما برجام است، هر مصوبهای که به اجرای دولت آمریکا رسیده و با تعهدات این کشور بر اساس برجام متناقض باشد با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

از هرگونه اقدام کانادا در از سرگیری روابط با ایران استقبال میکنیم

جابری انصاری درباره از سرگیری روابط کانادا با ایران هم گفت: امیدواریم دولت جدید کانادا تصمیمات لازم برای از سرگیری روابط با ایران را اتخاذ کند. هرگونه اقدام کانادا در این راستا با استقبال ایران مواجه خواهد شد.

وزارت خارجه در حال پیگیری موضوع دستگیری ایرانیان در عربستان است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر عربستان سعودی در بازداشت 4 ایرانی در این کشور گفت: تنها یک نفر از چهار نفری که در عربستان دستگیر شدهاند محکوم به حبس شدهاند، سه نفر دیگر فعلا در مرحله تشکیل پرونده هستند و وزارت خارجه ایران در حال پیگیری این مساله است.

جابری انصاری در ادامه درباره سفر استفان دیمستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به کشورمان گفت: سفر دیمستورا به ایران از قبل پیش بینی شده بود و در قالب توافقات پروسه وین برای هماهنگی لیستهای تروریستی و قطعنامه مصوب برای شروع پروسه صلح و آشتی در سوریه انجام گرفت. درخواست وی برای سفر به ایران پیش از تحولات اخیر بود.

سیاستهای اصولی ایران در سوریه ادامه خواهند یافت

وی درباره دستاوردهای سفر نماینده سازمان ملل به ایران نیز گفت: ایران در گفتگوهایی که با دیمستورا داشت اعلام کرد سیاست اصولی خود را در سوریه ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد تحولات جدید خدشهای را در این روند وارد سازد.


خبر در حال تکمیل است

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار