استاندار مازندران در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد؛

ارائه برنامه عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه های اجرایی ضرورت دارد

استاندار مازندران در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی گفت: مجموعه فعالیت ها و برنامه های دستگاه های اجرایی باید منجر به خود اتکایی، توسعه صادرات، کاهش واردات و تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی شود.
کد خبر: ۶۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ - 11January 2016

ارائه برنامه عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه های اجرایی ضرورت دارد

به گزارش دفاع پرس از مازندران به  نقل ازروابط عمومی استانداری مازندران،  دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به این که دستگاه ها و نهادهای مختلف اقتصادی و تولیدی، برنامه کاری حوزه متبوع را مورد بازبینی قرار دهند و نقاط قوت و ضعف اقدامات سال 94 خود را احصا نمایند، گفت: مشکلات و موانع استانی حوزه تولید و صادرات از سوی سازمان های مرتبط به جد حل و رفع شود.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه دستگاهها برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه عملیاتی ارائه کنند تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، برنامه کاری سال 95، تنگناها و توانمندی های دستگاه متبوع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را تدوین نمایند.

استاندار مازندران در ادامه از آغاز صادرات لبنیات به کشور روسیه از 18 ژانویه میلادی خبر داد و خاطر نشان ساخت: بخش های مختلف فعال در حوزه صادرات، سهم خود در این بازار را با جدیت جستجو و برای تحقق آن زمینه سازی نمایند.

فلاح جلودار، تصریح کرد: ظرفیت های خالی تولید و صادرات در بخش های مختلف، شناسایی و برنامه لازم در جهت پر نمودن این ظرفیت از سوی دستگاه های مرتبط ارایه شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مدیران به طورجدی در فضای فعالیت های اقتصاد دانش بنیان وارد شوند، یاد آور شد: فعالیت های مختلف مرتبط با رشته های دانش بنیان باید به منظور تعریف پروژه های نو و خلاقانه و تقویت اشتغال از سوی مدیران شناسایی و عملیاتی شود.

ربیع فلاح جلودار، با اشاره به این که در تلاشیم با آموزش های صحیح، بخش های مختلف جامعه را با موضوع پروژه آفرینی و بهره گیری از ظرفیت رشته های دانش بنیان در این خصوص آشنا سازیم، گفت: با وزارت ارتباطات در خصوص برگزاری آموزش گسترده مدیران، فرمانداران، اساتید دانشگاه و فارغ التحصیلان مازندران به تفاهم رسیده ایم.

نماینده عالی دولت در مازندران، برارتقا بهره وری، تقویت تولید و بازتعریف فعالیت های اقتصادی از سوی دستگاه های مسوول تاکید کرد و افزود: دستگاه ها نقطه نظرات خود در خصوص طرح پنجره واحد را ارسال نمایند، چرا که در جهت تقویت صادرات نیازمند شتاب بخشی به آغاز به کار این واحد هستیم.

در این جلسه حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری استان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان ارائه کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار