سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد

تدوین 700 عنوان کتاب دفاع مقدسی تا پایان سال جاری/ تعامل بنیاد حفظ آثار با نیروهای مسلح

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال 94 تعداد کتابهای منتشر شده توسط ادارات کل استانی بنیاد به 700 عنوان برسد، گفت: بخشی از این کتاب‌ها به‌طور مستقل و بخشی دیگر با همکاری بنیاد و مشارکت و حمایت سازمان‌های مرتبط تدوین شده و یا در حال چاپ است.
کد خبر: ۶۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 16January 2016

تدوین 700 عنوان کتاب دفاع مقدسی تا پایان سال جاری/ تعامل بنیاد حفظ آثار با نیروهای مسلح

سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص نتایج و دستاوردهای همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که هفته گذشته برگزار شد، ضمن مثبت ارزیابی کردن این همایش دو روزه، اظهار داشت: امیدواریم این همایش که با هدف توجیه مدیران در ارتباط با مسائل روز انجام شد، نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

وی افزود: در این همایش همکاران استانی ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ارتباط با مسائل مهمی چون "جنگ نرم" و "نفوذ" و ابعاد آن، که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، توجیه شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات ما بحث سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است؛ که در دو برنامه ششم و هفتم تدوین شده و تا افق چشمانداز سال 1404 را در بر میگیرد.

سردار کارگر اضافه کرد: این سند راهبردی در واقع ملاک برنامهریزی و حرکت ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا 10 سال آینده است؛ که در این همایش به دوستان ارائه و توضیحات لازم در این خصوص به آنها داده شد.

وی افزود: بحث دیگری که در این همایش دو روزه به آن پرداخته شد، مسئله ساختار و سازمان جدید بنیاد، مصوب ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح بود؛ که در این رابطه نیز موارد لازم به مدیران ارائه شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: همچنین در بخشی از این همایش مجموعه بنیاد دیداری با رئیس محترم مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی داشتند؛ که وی در خصوص برنامههای ششم و هفتم در سال 95 قول همکاری و کمک داد؛ تا حرکت مجموعه بنیاد در رسیدن به اهداف چشمانداز تسریع شود.

سردار کارگر در ادامه، همکاری بنیاد با نیروهای مسلح را یکی دیگر از برنامههای این همایش دو روزه عنوان کرد و افزود: چون در استانها بنیاد بیشترین کار را با مجموعه بسیج دارد، انشاالله با تعاملاتی که صورت گرفته به زودی یک تفاهم نامهای بین دو نهاد بنیاد و سازمان بسیج به امضا میرسد.

وی همچنین از برقراری تعامل با نیروی انتظامی خبر داد و افزود: سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی هم در این همایش تشریف آوردند تا کمکهایی در این رابطه به مجموعه داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تدوین کتاب تاریخ دفاع مقدس گفت: متاسفانه هنوز در این رابطه کتابی به رشته تحریر در نیامده است؛ از این رو برای برطرف کردن این مشکل در نظر داریم کتاب تاریخ دفاع مقدس را بهعنوان یک منبع و مرجع که ملاک عمل نویسندگان عرصه دفاع مقدس قرار گیرد، تدوین کنیم.

وی در خصوص عملکرد این سازمان در سال گذشته بیان کرد: بسیاری از مصوباتمان نسبت به سال گذشته اجرایی شده؛ که یکی از مهمترین آنها در بخش تدوین کتاب بوده است.

سردار کارگر با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال 94 تعداد کتابهای منتشر شده توسط ادارات کل استانی بنیاد به 700 عنوان برسد، افزود: بخشی از این کتابها بهطور مستقل و بخشی دیگر با همکاری بنیاد و مشارکت و حمایت سازمانهای مرتبط تدوین شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در طول 15 سال گذشته بین 200 تا 250 عنوان کتاب در بنیاد چاپ شده بود؛ اما با همتی که صورت گرفت در این رابطه شاهد پیشرفتهای قابل ملاحظهای هستیم.

وی در پایان در خصوص فاصله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا چشمانداز ترسیم شده، گفت: هم پیش از ما وهم در زمان کنونی کارهای بسیاری در بنیاد انجام شده است؛ اما خیلی از کارها هم باقی است که باید انجام شود.

نظر شما
پربیننده ها