سردار سیف در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بسیج برای مقابله با هر تهدیدی برنامه دارد/ فعالیت 40 هزار پایگاه بسیج در کشور

معاون رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج برای مقابله با هر نوع تهدید دشمن، آموزش‌های لازم را ارائه کرده و برای مقابله با آنها نیز تمرین‌های لازم را انجام داده است.
کد خبر: ۶۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 19January 2016

بسیج برای مقابله با هر تهدیدی برنامه دارد/ فعالیت 40 هزار پایگاه بسیج در کشور

سردار نصرتالله سیف معاون آموزش و مقاومت مردمی سازمان بسیج مستضعفین در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما کشوری وسیع و گسترده است و متأسفانه 31 حادثه از 40 نوع حادثه طبیعی که در جهان روی میدهد، در ایران امکان وقوع دارد، لذا تنها نیرویی که امکان مقابله با این نوع حوادث را دارد، جمعیت سازماندهی شده و گسترده بسیج است.

وی به وجود سازمانهای متعدد مختلف در زمینه مقابله با بحرانها و حوادث در کشورمان اشاره کرد و افزود: در هیچ کشور دیگر به جز ایران نمیتوان این تعداد سازمان رسمی برای مقابله با حوادث یافت.

سردار سیف با اشاره به اینکه بسیج اکنون دارای 40 هزار پایگاه با نیروی سازمانیافته بهصورت دسته، گروهان و گردان، در کل کشور است، گفت: وجود این تعداد پایگاه که در اقصینقاط کشور پراکنده هستند را به سازمان مدیریت بحران کشور رسما اعلام کردیم و هم خودمان وارد عمل شدیم و با سازماندهیهایی که صورت گرفته یکی از رستههای بسیج را برای کمک در مواقع بحرانی آموزش دادهایم.

معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: البته آموزشهایی که به این عزیزان داده شده، در حال حاضر فقط جوابگوی مرحله اول وقوع بحران، یعنی امدادرسانی به حادثهدیدگان است.

وی در ادامه عنوان کرد: پس با توجه به سازماندهی که بسیج دارد و آموزشهای مقدماتی که ارائه کردیم اگر مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه کشور همت بالایی خرج کند و آموزشهای تخصصیتری به این افراد بدهد و امکانات اولیهای برای این افراد فراهم کند، بسیج میتواند 80 درصد حوادث ناشی از وقوع بحران را کاهش دهد.

سردار سیف تصریح کرد: ما تاکنون 500 گردان بسیجی را ویژه فعالیتهای امداد و نجات سازماندهی کردهایم و در رزمایشها نیز چگونگی فعالیت این نیروها را برای انجام مأموریتهای خاص حوادث غیر مترقبه، پدافند غیرعامل، کمکهای اولیه و مردمیاری، طراحی، آموزش و اجرا میکنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج برای مقابله با تمامی تهدیدات دشمنان برنامه دارد، تأکید کرد: بسیج برای مقابله با هر نوع تهدید دشمن، آموزشهای لازم را ارائه کرده و در این راستا هم سناریوی دشمنان را پیشبینی میکند و هم برای مقابله با آنها طراحی، آموزش و تمرینهای لازم را انجام میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار