سردار دهقان در دیدار فرمانده ارتش پاکستان تأکید کرد

آمادگی ایران برای توسعه مناسبات دفاعی با پاکستان/ لزوم توجه جدی پاکستان به امنیت مرزهای دو کشور

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات دفاعی با پاکستان، بر لزوم توجه جدی پاکستان به امنیت مرزهای دو کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۶۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ - 19January 2016

آمادگی ایران برای  توسعه مناسبات دفاعی با پاکستان/ لزوم توجه جدی پاکستان به امنیت مرزهای دو کشور

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان که به همراه نخستوزیر این کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقهای و بینالمللی گفتگو کرد.

سردار دهقان در این دیدار با اشاره به بحران های خسارت بار موجود در منطقه که منشأ آن تروریسم افسارگسیخته است، گفت: در سایه اتحاد، همکاری و تشریک مساعی کشورهای منطقه میتوان بر پدیده شوم تروریسم و سایر عوامل ناامنی در منطقه غلبه کرد.

وزیر دفاع کشورمان بر لزوم توجه جدی کشور پاکستان به امنیت مرزهای دو کشور و مبارزه قاطع با عوامل ناامنی در این حوزه تأکید کرد و افزود: پاکستان از جایگاه مهمی در سیاست خارجه و دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

سردار دهقان با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات دفاعی با پاکستان تصریح کرد: همکاریهای دو کشور در زمینههای دفاعی و نظامی میتواند نقش مهمی در ایجاد و گسترش ثبات و امنیت در منطقه ایفاء کند.

در این دیدار ژنرال رحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور مسلمان ایران را همسایهای بسیار مهم میدانیم و پاکستان و مردم این کشور احساس پیوستگی و قرابت زیادی با برادران ایرانی خود دارند.

وی از پدیده شوم تروریسم بهعنوان یک تهدید جهانی یاد کرد و افزود: این پدیده توانایی بالقوهای برای بی ثبات کردن منطقه دارد و نیاز است پاسخی هماهنگ به آن داده شود.

فرمانده ارتش پاکستان با استقبال از توسعه همکاریهای دفاعی، نظامی و امنیتی میان دو کشور، لزوم گسترش و شتاب بخشیدن به این همکاریها را ضروری توصیف کرد و افزود: ما خود را متعهد به تأمین امنیت مرزهایمان با جمهوری اسلامی ایران میدانیم.

طرفین همچنین در این دیدار بر مبارزه همهجانبه با تروریسم و سایر مؤلفههای ناامنی در منطقه تأکید کردند.

نظر شما
پربیننده ها