نماینده ولی فقیه در استان همدان:

جامعه اسلامی دارای یک روح واحد است

آیت‌الله «شعبانی» گفت: مسئولیت پذیری که در سوره حمد می‌خوانیم به این معنی است که جامعه اسلامی دارای یک روح واحد است.
کد خبر: ۶۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲ - 30September 2024

جامعه اسلامی دارای یک روح واحد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در اجلاسیه استانی نماز، اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله، ۳۲ سال در میدان خط مقدم مبارزه و جهاد حضور داشت، اگر رشادت‌ها و جهادها رزمندگان نبود، امروز خبری از مسجدها و نماز نبود. اگر مقاومت و ایستادگی نباشد، باید منتظر تخریب قدس هم باشیم.

وی با بیان اینکه این مجاهدت شهدا است که نماز را نگه داشته است، افزود: امروز در برخی کشورهای اسلامی نماز اقامه می‌شود، اما مهم نمازی است که نیاز به جهاد دارد و مستکبران از آن بترسند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جای تعجب است که در برخی کشورهای اسلامی گفته می‌شود سرنوشت کودکان فلسطینی ربطی به ما ندارد. چگونه با وجود آنکه شعار و قبله مسلمانان یکسان است، اما برخی کشورهای اسلامی نسبت به سرنوشت کودکان غزه بی‌توجه هستند.

وی ادامه داد: اگر نمازی برای مستکبران ضرر نداشته‌ باشد، آن‌ها برای تقویت این نماز تلاش هم می‌کنند. برگزاری این جلسات مهم است، اما در عرصه اقامه نماز، مجاهدت رزمنده حزب الله در میدان بیشتر موثر بوده یا یک سخنران در مراسم‌.

شعبانی بیان داشت: مسئولیت پذیری که در سوره حمد می‌خوانیم به این معنی است که جامعه اسلامی دارای یک روح واحد است. تعدی به غزه و لبنان، تعدی به کشورهای اسلامی است نباید گرفتار مرزهای جغرافیایی شد، این آموزه اسلام است.

وی تصریح کرد: نمازی که نتواند مسئولیت پذیری را ایجاد کند، نتیجه‌اش شهادت رساندن امام علی (ع) در محراب و جدا کردن سر امام حسین (ع) خواهد بود. ترس از مرگ، ناشی از نگاه کودکانه و محدود بشر است، شهادت به معنای هستی ممتد تا ابدیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها