همایش طلایه داران جهاد و شهادت در قم برگزار شد

همایش طلایه داران جهاد و شهادت با حضور جمع زیادی از پیشکسوتان نیرو‌های مسلح استان قم در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰ - 30September 2024

همایش طلایه داران جهاد و شهادت در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش طلایه داران جهاد و شهادت استان قم و گرامیداشت سالروز شهادت سرداران و امیران شهید فکوری، نامجو، جهان آرا، فلاحی و کلاهدوز، با حضور پیشکسوتان بسیج، نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع در قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، سیدمهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم طی سخنانی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، حضور یادگاران دفاع مقدس و همرزمان شهدا در عرصه‌های دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی امری شایسته و اجتناب ناپذیر خواند.

در ادامه، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به اهمیت شناخت فضا و زمان آستانه عصر ظهور عنوان کرد: طبق روایات متعدد، گروه‌هایی از قم بر می‌خیزند و کار را یکسره و زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) آماده می‌کنند و با توجه به شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله، بایستی منتظر زده شدن جرقه‌هایی از قم باشیم.

وی موضوع جهاد تبیین و اهمیت بحث روایتگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: نسل جوان و نوجوان ما به طور طبیعی دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده اند.

جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: روایتگری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برای نسل جوان و نوجوان از پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاصی برخوردار بوده و الزامات خاص خود را می‌طلبد و لذا تریبون داران و اهالی قلم بایستی به نوع انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز، واقف باشند.

در ادامه این همایش، حمزه بهشتی، پیشکسوت دفاع مقدس خاطراتی را از جبهه مقاومت و سیدحسن نصرالله و نیز دوران دفاع مقدس بیان کرد.
همچنین منصور حاتمی راد استاد دانشکده شهید محلاتی سپاه نیز تحلیلی از اتفاقات و رویداد‌های منطقه و جهان و نقاط قوت حزب الله لبنان بیان کرد.

در همایش فوق، مدیران کانون‌های بازنشستگی نیرو‌های مسلح، مسئول گروه جهادی راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، مدیران عرصه‌های نقش آفرینی اقتصادی و سازندگی، علمی و فناوری و دفاعی امنیتی سازمان بسیج پیشکسوتان و تعدادی دیگر از فعالان بسیج پیشکسوتان با اهداء هدایایی تقدیر شدند.

اجرای گروه سرود رهروان ولایت بخش پایانی همایش بود؛ در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین حسین دشتی جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سرهنگ جعفر کریمی فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و فرمانده ارشد ارتش در قم و افشین گودرزی مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها