چاپ نهم کتاب «تجزیه و تحلیل آثار هنرهای تجسمی»

«تجزیه و تحلیل آثار هنرهای تجسمی» نوشته چارلز جنسن و ترجمه بتی آواکیان به چاپ نهم رسید.
کد خبر: ۷۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ - 17February 2016

چاپ نهم کتاب «تجزیه و تحلیل آثار هنرهای تجسمی»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «تجزیه و تحلیل آثار هنرهای تجسمی» نوشته چارلز جنسن و ترجمه بتی آواکیان از سوی انتشارات سمت بر پله نهم نشر نشست. چاپ پیشین این کتاب در سال گذشته (1393) به بهای پنج هزار تومان منتشر شده بود.

کتاب شامل سه فصل است که عناوین آن به ترتیب عبارتاند از: «گردآوری اطلاعات»، «پردازش اطلاعات» و «دادن گزارش در مورد اطلاعات و نتیجهگیری نهایی».

«چند تعریف سودمند از هنر»، «چند پرسش سودمند درباره آثار هنری»، «اطلاعات اولیه و کاربردها»، «سبک»، «فرم بهمثابه منبع اطلاعات»، «موضوع بهمثابه منبع اطلاعات»، «محتوای اثر»، «مقایسه آثار هنری بهمثابه منبع اطلاعات» و «شکلگیری و تکامل سبکها» مباحث مطرح شده در فصل نخست کتاب است.

عمده مباحث مطرحشده در فصل دوم کتاب نیز به این شرح است: «تاریخ هنر بهمثابه حوزه پژوهشی»، «توصیف آثار هنری»، «تفسیر آثار هنری»، «تصویرنگاری»، «محتوا» و «کاربرد».

همچنین «به خاطر سپردن»، «از SQ3D بهره بگیرید»، «مرور مطالب»، «از بر خواندن»، «دوره کردن» و «نگارش» نیز عمده مباحث مطرحشده در فصل سوم کتاب است.

مترجم در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «مطالعه تاریخ هنر معمولاً بر اساس خود آثار هنری صورت میپذیرد. با دیدن مکرر آثار و یا تصاویر آثار هنری و مقایسه آثار با یکدیگر میتوان تشخیص داد که هر اثر هنری متعلق به چه عصر و تمدنی بوده، یا به طور خاص آفریده دست کدام هنرمند است؟»

«راهنمای تحقیق و نگارش در هنر» نوشته سیلوان بارنت، نیز دیگر ترجمه منتشر شده آواکیان همراه با انتشارات سمت است.

چاپ نهم کتاب «تجزیه و تحلیل آثار هنرهای تجسمی» نوشته چارلز جنسن و ترجمه بتی آواکیان با شمارگان هزار و 500 نسخه، 168 صفحه و بهای 6 هزار تومان از سوی انتشارات سمت روانه کتابفروشیها شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار