توسط رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره

پیام تسلیت ظریف به خانواده هیکل تسلیم شد

محمد محمودیان رئیس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با خانواده مرحوم محمد حسنین هیکل متفکر و اندیشمند برجسته مصری، پیام تسلیت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیم ایشان کرد.
کد خبر: ۷۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ - 28February 2016

پیام تسلیت ظریف به خانواده هیکل تسلیم شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ خانم هدایت علوی تیمور، همسر محمد حسنین هیکل در این دیدار صمیمی و دوستانه از اهتمام و توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به خصوص پیام تسلیت ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تشکر و قدردانی کرد و برای دولت و مردم ایران آرزوی بهروزی و موفقیت و سربلندی کرد.

وی با یادآوری خاطرات شیرین و به یادماندنی همراهی خود با مرحوم هیکل در تمامی مراحل زندگی از جمله سفرش به ایران و نیز پاریس و ملاقات با امام خمینی (ره)، از فرهنگ و تمدن کهن ایران تمجید کرد و افزود: ما دوستان بسیار خوبی در ایران داریم و برای من و هیکل همواره افتخار و مباهات ایرانیان به میهن و وطنشان ستودنی بوده و هست.

همسر هیکل همچنین ابراز امیدواری کرد که دغدغهها و آرزوهای هیکل در تقویت روابط و ارتباطات دوستانه بین کشورها و ملتهای مسلمان به خصوص دو کشور متمدن و بزرگ مصر و ایران محقق شود.

رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان نیز در این دیدار تاکید کرد: یاد و خاطره و مواضع حق طلبانه مرحوم هیکل برای همیشه در ذهن و قلب همه کشورها و ملتهای آزاده و مستقل به خصوص در ایران، مصر و فلسطین باقی خواهد ماند و تاریخ از آن مورخ و تحلیلگر بزرگ قرن به نیکی یاد خواهد کرد.

محمودیان با استناد به پیام تسلیت محمدجواد ظریف به خانم هدایت علوی تیمور همسر محمد حسنین هیکل افزود: دکتر ظریف در پیام تسلیت خود اظهار داشتند که «ضایعه فقدان نویسنده و روزنامه نگار بزرگ، مرحوم استاد حسنین هیکل موجب تألم خاطر گردید؛ آثار و خدمات ارزنده آن مرحوم در همراهی با خواسته های ملتها و شناساندن درست ماهیت تحولات جهانی و آگاهی بخشی به نسلهای مختلف ملتهای منطقه، فراموش نشدنی و به یاد ماندنی است. »

در بخش دیگری از پیام تسلیت وزیر خارجه آمده است: «بدون شک آزاداندیشان و مدافعان حق و حقیقت و عدالت در ایران و جهان، مواضع و تحلیلهای شجاعانه و منصفانه آن مرحوم در دفاع از آرمانهای مبارزان علیه استبداد و استعمار و اشغال و در حمایت از مدافعان استقلال و آزادی ملتها را از یاد نخواهند برد.

ظریف همچنین در این پیام ابراز امیدواری کرده «دغدغههای راهبردی مرحوم هیکل در دفاع از انسجام و همکاری میان کشورهای اسلامی در شرایط حساس کنونی که منطقه ما با توطئههای دشمنان امت برای دامن زدن به طایفهگرایی مواجه است، چراغی روشن فراروی همه نخبگان عرصه سیاست و رسانه بوده و در مسیر تحقق بخشیدن به آرمانها و آرزوهای او مورد توجه قرار گیرد. »

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان پیام خود آورده است: «فرصت را غنیمت شمرده مراتب تسلیت و همدردی خود، ملت و دولت جمهوری اسلامی را به سرکار علیه، فرزندان، اعضای خانواده و همه علاقهمندان آن فقید ابلاغ داشته و از خداوند منان برای آن مرحوم مغفرت و علو درجات مسألت میکنم.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار