سرلشکر جعفری در آئین تجلیل از حماسه‌سازان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

خط‌شکنی قرارگاه سازندگی خاتم‌ انحصار شرکت‌های بیگانه را شکست

فرمانده کل سپاه گفت: ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خط‌شکنی سپاه و شکستن انحصار شرکت‌های بیگانه بود.
کد خبر: ۷۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ - 01March 2016

خط‌شکنی قرارگاه سازندگی خاتم‌ انحصار شرکت‌های بیگانه را شکست

به گزارش دفاع پرس به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم تجلیل از جهادگران اقتصاد مقاومتی در فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی اظهار داشت: پس از جنگ، سازندگی مهمترین مساله کشور بود و سپاه نیز با برخورداری از انرژی متراکمی که در نیروهای رزمنده و مجاهدین عرصه نبرد با دشمنان منطقهای و فرامنطقهای، تصمیم مهمی برای ورود به این حوزه گرفت و با توان فنی و مهندسی دوران دفاع مقدس و ماشین آلاتی که در اختیار داشت وارد این عرصه شد.

وی با بیان اینکه سپاه با تکیه بر توان داخل کشور وارد عرصه سازندگی شد و شروع به خدمت رسانی کرد، گفت: قرارگاه خاتم کارهای بسیار بزرگی انجام داده و جزو بزرگترین مجموعههای سازندگی و مهندسی کشور و منطقه به شمار میرود و اقدامات جهادی قرارگاه توانسته است معرف قابلیتها و توانمندیهای بومی ملت ایران در عرصه سازندگی و صنعت کشور باشد.

فرمانده کل سپاه، اعمال تحریمهای ظالمانه دشمنان را اقدامی نافرجام به منظور ایجاد خلل در روند اعتلا و پیشرفت انقلاب اسلامی و ملت ایران برشمرد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با اقدامات جهادی و انحصارشکنانه خود در بسیاری از پروژههای مادر و راهبردی جایگزین شرکتهای خارجی شد و دست آنان را از قبضه اقتصاد کشور کوتاه کرد.

سرلشکر جعفری ورود قرارگاه سازندگی خاتم  الانبیاء (ص) به فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را خط شکنی سپاه توصیف کرد و گفت:در سالهای 84 و 85 که روحیه استکبارستیزی مردم به اوج خود رسیده بود و غربیها برای فشار به نظام، قراردادها را به هم زدند و رفتند؛ در این زمان یک مجموعه داخلی بایستی اجرای پروژههای پارس جنوبی را تقبل می کرد.

این مقام عالیرتبه نظامی افزود: در چنین شرایطی سپاه به صحنه آمد و با انجام این کار امروز بعد از 8 سال با افتخار توانمندی فرزندان ملت ایران در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را به دنیا ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه با اشتغال و بکارگیری هزاران جوان با انگیزه و متخصص کشور توانست اراده و انگیزه ایرانی را به رخ بکشد تصریح کرد: راه اندازی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی محصول خودباوری، تفکر بسیجی و انقلابی و مدیریت جهادی است و این اقدام که توسط متخصصین داخلی انجام شد مبنا و الگویی برای دیگر فازها قرار گرفت.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آنچه که دشمنان باید بدانند و البته فهمیدهاند این واقعیت است که ایران اسلامی میتواند روی پای خود بایستد و خصومت و دشمنیها از جمله اعمال تحریمها نه تنها اثری در مسیر و راه ما نداشته بلکه باعث تقویت اراده ملی و رشد، پویایی و بروز استعدادهای داخلی در کشور شده است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: این واقعیت باعث شده تا آنها با ناکارآمد یافتن تحریمها علیه جمهوری اسلامی راهبرد مذاکره را اتخاذ و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ما باید خودمان را برای حفاظت و حراست از ارزشها و اصول انقلاب اسلامی آماده نگه داریم و تمامی تلاش خود را برای پیشبرد اهداف نظام و پیشرفت کشور به کار گیریم، گفت:آنچه سپاه در مسیر سازندگی کشور به آن توجه ویژه دارد، محرومیت زدایی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه باید نگاهمان به سمت نیازمندیهای اساسی و استراتژیک کشور باشد، خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که بایستی مورد توجه قرار گیرد مساله بحران آب است که امر بسیار مهم و سرنوشتسازی برای آینده کشور به شمار میرود.

سردار جعفری با بیان اینکه ممکن است در کار جهادی با مخالفتهایی از داخل و خارج از کشور مواجه شویم گفت: وقتی جهاد در راه خدا باشد، خدا هم کمک میکند؛ سپاه این مسیر را ادامه می دهد و انشاءالله با تکمیل و راهاندازی فازهای دیگر پارس جنوبی و نیز به نتیجه رساندن سایر پروژههای ملی، گامهای مؤثرتری در راستای پیشرفت کشور و رفاه مردم بردارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه سپاه آمادگی ایفای نقش هرچه بیشتر در مسیر سازندگی کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این عرصه را دارد، گفت: سپاه همواره در خدمت نظام و دولت بوده و هست و ظرفیتهای خود را برای سازندگی کشور و خدمت به مردم به کار میگیرد و اعتقاد داریم این اقدامات باید از مسیر دولت صورت پذیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار