در دیدار وزیر امور خارجه آذربایجان؛

ظریف: همه تلاش ها به کار گرفته شود تا شاهد تشدید یک بحران دیگر نباشیم

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای آذربایجانی خود گفت: با توجه به مشکلات و بحران های موجود در منطقه باید همه تلاش ها به کار گرفته شود تا شاهد تشدید یک مشکل و بحران دیگر نباشیم.
کد خبر: ۷۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ - 05April 2016

ظریف: همه تلاش ها به کار گرفته شود تا شاهد تشدید یک بحران دیگر نباشیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از مرکز دیپلماسی رسانهای وزارت امور خارجه، المار ممد یارف وزیر امور خارجه آذربایجان که برای شرکت در چهارمین اجلاس سهجانبه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه ظهر امروز -سهشنبه- وارد رامسر شده است، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتوگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه مورد گفتوگو و رایزنی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر ضرورت توقف فوری درگیریها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قرهباغ تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات و بحرانهای موجود در منطقه باید همه تلاشها بهکار گرفته شود، تا شاهد تشدید یک مشکل و بحران دیگر نباشیم.

ظریف با یادآوری تماس تلفنی صبح امروز خود با وزیر امور خارجه ارمنستان، آمادگی کامل ایران را برای بهکارگیری مساعی جمیله با هدف حل و فصل مسالمتآمیز مناقشه جاری اعلام کرد.

طرفین در این دیدار همچنین با بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه، در خصوص سفرها و دیدارهای متقابل مقامات دو کشور و اقدامات ضروری جهت گسترش همکاریها در تمامی زمینهها بهویژه در حوزههای مختلف اقتصادی رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار آمادگی این کشور را برای سرمایهگذاری در خط آهن رشت - قزوین - آستارا اعلام کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار