سردار شیرازی:

آثار همکاری دفاعی ارتش و سپاه در عرصه جهانی دیده می‌شود/ حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه بنا بر درخواست این کشورهاست

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اکنون آثار همکاری دفاعی ارتش و سپاه را در کشور و در جهان مشاهده می‌کنیم، گفت: حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه بنا بر درخواست این کشورها صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ - 17April 2016

آثار همکاری دفاعی ارتش و سپاه در عرصه جهانی دیده می‌شود/ حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه بنا بر درخواست این کشورهاست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا شامگاه شنبه با حضور در مسجد جامع غدیر خم ضرابخانه تهران، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به نمازگراران این مسجد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، این سازمان انقلابی و سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در طول انقلاب فداکاریهای بسیاری داشتند؛ که یکی از بهترین دوران حضور این عزیزان عرصه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس است، لذا میبایست همچنان ذکر آن روزها را زنده نگاه داریم.

وی با یادکردی از فرماندهان شهید ارتش همچون شهیدان صیاد شیرازی، بابایی و ستاری، عنوان کرد: امروز هم بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتش از همان ابتدای انقلاب به انقلاب و مردم پیوست و به تدریج ماهیت انقلابی خود را نشان داد.  

سردار شیرازی با بیان اینکه این دو سازمان نظامی با مأموریتهای مشخص و مصوب مکمل هم هستند، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب و شکلگیری سپاه، اکنون شاهد فعالیت دو سازمان نظامی در ایران هستیم که وظیفه دفاع از تمامیت ارضی کشورمان را بر عهده دارند؛ به نحوی که اکنون آثار همکاری دفاعی این دو سازمان با یکدیگر را در کشور و در جهان مشاهده میکنیم.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از انقلاب دشمنان بهواسطه از دست دادن منافعشان در کشور انواع توطئهها را دنبال کردند؛ که مهمترین آن تحمیل هشت سال جنگ بود، اضافه کرد: اگر چه در آن شرایط ابتدایی انقلاب ساختار نظامی و دفاعی ما فاقد نظم و انسجام لازم بود، ولی مردم ما با حضور همهجانبه در جبههها وضعیتی را بهوجود آوردند که دشمن هیچ تصوری از آن نداشت؛ زیرا آنها میخواستند ظرف یک هفته ایران اسلامی را به اشغال خود در آوردند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این مطلب که توانمندی امروز ما در دفاع از انقلاب اسلامی و کشورمان در دنیا بی نظیر است، تصریح کرد: امروز به پشتوانه دانش و فناوریهای بومی و سیستمهای موشکی که در اختیار داریم باعث شده تا دشمن اصلی ما یعنی آمریکا از این قدرت دفاعی کشورمان احساس خطر کند.

وی درباره حضور مستشاری ایران در کشوهای عراق و سوریه نیز تأکید کرد: حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه بنا بر درخواست این کشورها صورت گرفته و در این صحنه نیز بهواسطه موفقیتهایی که به دست آمد، تروریستها و اربابان آنها احساس خطر کردند که مبادا ایران با همکاری محور مقاومت مدیریت این صحنه را هم از دست آنها خارج کند.

سردار شیرازی با بیان اینکه اگر دشمن بهانه هایی می گیرد مهم نیست، چون اصل قضیه این است که مردم در صحنههای دفاع از انقلاب حضور دارند، ادامه داد: اگر اکنون برخی هیأتهای خارجی به ایران سفر می کنند؛ اینها به دنبال همکاری با ایران نیستند، و فقط چون منافعشان ایجاب میکند، به ایران سفر میکنند؛ به همین خاطر باید مراقبت کنیم تا از این راه نفوذی صورت نگیرد.

وی در خصوص شعار امسال نیز بیان داشت: تعیین شعار اقتصاد مقاومتی، تدبیر جدیدی نیست؛ چون سالیان متعددی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحبتهای خود به ضرورت اهمیت اقتصاد درون زا، مردم و مسئولان را توجه می دهند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در پایان عنوان کرد: یکی از راههایی که دشمن در صدد ضربه زدن به این انقلاب است، استفاده از عرصه فرهنگ است؛ آنها در این عرصه تلاش دارند تا سنتهای ما را تغییر داده و به جای آن امیال خود را ترویج دهند؛ به همین خاطر ضرورت دارد تا همگان نسبت به این موضوع حساسیتهای لازم را داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار