سردار عبداللهی:

قرارگاه سازندگی خاتم مشکلی با دولت ندارد/ هر زمان لازم باشد در حوادث غیر مترقبه حضور می‌یابیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: یکی از رسالت‌های قرارگاه این است که هر زمان لازم باشد برای کمک در حوادث غیرمترقبه حضور پررنگ پیدا می کند؛ که در سیل اخیر نیز این رسالت را ما بر خود لازم دانستیم و برای کمک به مردم خسارت دیده در سیل اخیر کمک هایی را انجام دادیم.
کد خبر: ۷۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ - 17April 2016

قرارگاه سازندگی خاتم مشکلی با دولت ندارد/ هر زمان لازم باشد در حوادث غیر مترقبه حضور می‌یابیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء عصر امروز در جریان بازدید از تکمیل ایستگاه متروی شهر آفتاب توسط این قرارگاه در حال احداث است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط مترو شاهد تا پرند که این ایستگاه جزو این خط قرارگاه دارد جزو خط های مهر ماندگار است.

وی ادامه داد: برای افتتاح این خط دو سال زمان تعیین شده است که طول آن از ایستگاه متروی شاهد تا ایستگاه پرند با 5 ایستگاه شامل میشود.

سردار عبداللهی در خصوص طولانی شدن زمان بهرهبرداری از این پروژه عنوان کرد: به لحاظ تعیین اعتبارات مشکلاتی وجود داشت که باعث شد زمان بهره برداری از این پروژه در زمان تعیین شده صورت نگیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با بیان این که 75 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی دارد بیان داشت: آنچه که امروز مورد بازدید قرار گرفت بخشی از پروژه متروی شاهد تا پرند به طول حدود 5 کیلومتر است. که در صورت تامین اعتبارات لازم مابقی مسیر در طول یک و نیم سال و حتی کمتر آماده بهره برداری خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: فاز بعدی پروژه مورد اشاره به طول سی کیلومتر تا فرودگاه امام (ره) است که چنانچه تامین اعتبار لازم صورت گیرد این مسیر تا پایان سال 95 مورد بهره برداری قرار میگیرد.

سردار عبدالهی با بیان این که ایستگاه های شهر آفتاب، واوان، فرودگاه امام (ره)، پرند و نهایتا اتصال به متروی تهران مسیری است که برای این خط در نظر گرفته شده گفت: 280 تا 300 میلیارد تومان هزینه بهره برداری از مسیری است که امروز مورد بازدید قرار گرفته شده است. کل هزینه این پروژه معادل هزار میلیارد تومان خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در ادامه درباره کمک به مناطق سیل زده اخیر اظهار داشت: یکی از رسالتهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء این است که هر زمان لازم باشد برای کمک در حوادث غیرمترقبه حضور پررنگ پیدا می کند که در سیل اخیر نیز این رسالت را ما بر خود لازم دانستیم و برای کمک به مردم خسارت دیده در سیل اخیر کمک هایی را انجام دادیم.

وی سپس با انتقاد از کسانی که خشکسالیها را به ساخت سدها نسبت میدادند گفت: برخی خشکسالی و حتی موضوع ریزگردها را به ساخت سدها ارتباط میدادند. در حالی که اگر همین سدهای که ساخته شده است نبود تلفات انسانی و خسارت های مالی بسیاری وارد می شد.

سردار عبداللهی تاکید کرد: حادثه ای که به وجود آمد لازم بود تا به نوعی مردم و مسئول ها تنبیه شوند چرا که تصور می کردند خشکسالی ادامه خواهد داشت، اما در متر از 72 ساعت همگان ملاحظه کردند نعمت خداوند ناز شد و بیشتر سدهای کشور لبریز از آب شدند. بنابراین اگر سدهای مثل کرخه، دز و گتوند نبود همان گونه که عنوان شد خسارات بسیاری متوجه مردم می شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء یادآور شد: برای کمک به سیل زدگان در استانهای ایلام، لرستان و خوزستان به کارگاههای این قرارگاه در استانهای یاد شده آماده باش دادهایم تا برای کمک به سیل زدگان هر آنچه نیاز است کمک کنند. در این رابطه 150 دستگاه ماشین آلات مهندسی به مناطق یاد شده اعزام کردیم و خود بنده نیز در اتاق بحران هدایت این فعالیت ها را نظارت می کردم. البته علاوه بر این کمکها مقداری آذوقه و پوشاک نیز توزیع کردیم.

وی ادامه داد: در بخش بازسازی مناطق سیل زده قرارگاه وظیفه چندانی ندارد. اما با این حال ما 12 تا 15 هزار پروژه محرومیت زدایی در دست اقدام داریم و اعلام هم کردهایم برای بازسازی مناطق سیل زده آماده همکاری هستیم.

سردار عبدالهی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص رقم اعلام شده از سوی سردار محسن رضایی مبنی بر طلب 17 هزار میلیارد تومانی این قرارگاه از دولت تصریح کرد: ما ارتباط خوبی با دولت داریم. البته کارهای که انجام میدهیم برای دولتها کار نمیکنیم. بله برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این فعالیتها را انجام میدهیم. چرا که معتقدیم دولتها موقت هستند ولی آنچه ماندنی است نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: بنابراین به عنوان یک تکلیف شرعی هر کجا نیاز باشد حضور می یابیم. یعنی نه بر اساس ماموریت بلکه به خاطر رسالتی است که برای خود قائل هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان این مطلب که ما با دولتها مشکلی نداشتهایم عنوان کرد: قرارگاه چون دنبال مسائل حاشیهای یا سیاسی نیست به همین خاطر مشکلی با دولت ندارد.

وی سپس در خصوص طلبی که قرارگاه از دولت دارد، گفت: از دولت طلب داریم. اما عددی که سردار رضایی عنوان کردند مبنایش را نمیدانم. البته ناگفته نماند که طلب ما از این دولت نسبت به دولت گذشته بیشتر است؛ با این حال آماده هستیم و هر کاری را برای توسعه و پیشرفت کشور انجام دهیم.

سردار عبدالهی افزود: بهعنوان مثال برای راه اندازی ایستگاه شهر آفتاب قرارگاه خاتم الانبیاء از سهام هایی که داشت مقداری از آنها را فروخت تا بتواند برای راه اندازی این ایستگاه منابع مالی مورد نظر را تامین کند.

وی در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به این که در زیرساخت های ریلی و جاده ای، معدن، نفت و گاز و آب مشکلاتی داریم، اظهار داشت: اگر به دنبال مسائل حاشیه ای برویم چیزی عاید ما نمیشود. تنها وقت خود را تلف کردیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر آخرین وضعیت احداث پالایشگاه خلیج فارس گفت: قرارگاه سال گذشته 22 واحد از پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تحویل راهانداز (شرکت نفت) داد. در صورتی که قرار ما این بود که در اردیبهشت 95 این عمل صورت گیرد. ولی ما 45 روز قبل از عید این تعداد واحد را تحویل دادیم.

سردار عبدالهی اظهار داشت: قرارگاه دنبال آن است در زمان نهچندان دور که امیدواریم این زمان به پایان امسال نرسد بخش تولید بنزین را هم در این پالایشگاه داشته باشیم که اگر این مهم رخ دهد نهتنها نیاز کشور تامین می شود، بلکه صادرکننده بنزین هم خواهیم بود.

وی در پایان درباره شعار امسال هم یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل تعیین می کند، به این معنی است که باید کشور را با اقدام و عمل را در برابر نیازها و تهدیدات مقاوم کنیم نه این که فقط شعار دهیم.

نظر شما
پربیننده ها