بعیدی نژاد با اشاره به سومین کمیسیون مشترک برجام؛

ایران و 1+5 گروه کاری ویژه تضمین اجرای لغو تحریم ها تشکیل دادند

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از تشکیل گروه کاری ویژه برای تضمین اجرای لغو تحریم ها در چارچوب برجام خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 23April 2016

ایران و 1+5 گروه کاری ویژه تضمین اجرای لغو تحریم ها تشکیل دادند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حمید بعیدی نژاد در کانال تلگرام خود نوشت:جلسه کمیسیون مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح کارشناسی و معاونان سیاسی در وین برگزار شد. اعضای کمیسیون، مسائل هسته ای و موضوع لغو تحریم ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. با توجه به مشکلاتی که در خصوص نقل و انتقالات بانکی و ارزی میان بانک های ایرانی و بانک های بزرگ اروپایی وجود دارد کمیسیون وقت زیادی را در سطح کارشناسی و معاونان به این موضوع اختصاص داد. در همین چارچوب و پیرو جلسه آقای دکتر ظریف در سه روز قبل راه های متنوعی برای حل این مشکلات مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای پیگیری موثرتر حل مشکلات، طرف ها تفاهم کردند که یک گروه کاری ویژه برای تضمین اجرای لغو تحریم ها تشکیل دهند که بتواند با تمرکز بیشتر بر روی مباحث اجرایی، مشکلات فرا روی ایران را حل و فصل کند.

بعیدی نژاد افزود: آقای دکتر ظریف نیمه شب امشب به وقت تهران (24 امشب) نیز برای پیگیری حل مشکلات فرارو با آقای کری در نیویورک ملاقات خواهند کرد.

مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه گفت: همچنین یکی از موضوعاتی که در حاشیه جلسه امروز کمیسیون نهایی شد امضای قرارداد میان سازمان انرژی اتمی ایران و شرکتهای آمریکایی برای فروش 32 تُن آب سنگین بود، معامله ای که به دلیل حساسیت ماده هسته ای آب سنگین فروش آن از سوی ایران غیرممکن تلقی می شد.

این برای اولین بار در تاریخ سیاسی ایران و آمریکا بعد از انقلاب است که یک قرارداد رسمی همکاری (در چارچوب برجام) امضاء می شود. علاوه بر آن، این قرار داد بعد از همکاری در حوزه هواپیمایی برای اولین بار در حوزه انرژی هسته ای درحالیکه برای بیش از یک دهه آمریکا با فعالیت های هسته ای ایران مخالفت می کرد، امضاء می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار