یونسی در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس:

دشمن به دنبال قرار دادن اقوام ایرانی در مقابل یکدیگر است

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: دشمنان و رقبای منطقه‌ای سعی دارند بعضی اقوام ایرانی که اصیل ترین اقوام کشورمان هستند را در مقابل یک دیگر قرار دهند.
کد خبر: ۷۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ - 28April 2016

دشمن به دنبال قرار دادن اقوام ایرانی در مقابل یکدیگر است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس صبح امروز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور الهام امین زاده مشاور حقوقی رییس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، بهروز کمالوند معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، رضا صالحی امیری رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خانوادههای شهدای خلیج فارس در سالن همایشهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

یونسی مشاور رییس جمهور در این مراسم گفت: اقوام در ایران یک فرصت هستند، دشمنان می خواهند بگویند اقوام در ایران تهدید هستند. مقام معظم رهبری دائما این تعبیر را به کار برده است که اقوام فرصت هستند. استراتژی جمهوری اسلامی نیز بر این بوده و امروز اگر در منطقه در بهترین امنیت قرار داریم به این دلیل است که امنیت خود را با مشارکت همه اقوام ایجاد کرده ایم و این تکثر قومی و قبیلهای لازمه جامعه بشری است.

وی افزود: رسیدن به قله تمدن ایرانی و اسلامی بر نبوغ ایرانیان و نگاه درست آنها از اسلام پایه ریزی شد و اگر امروز بخواهیم آن هدف را محقق کنیم جز با مشارکت همه اقوام ایرانی امکان پذیر نخواهد بود.

یونسی با بیان این نکته که امروز توسعه مناطق قومی مذهبی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: دشمنان و رقبای منطقهای سعی دارند بعضی اقوام ایرانی که اصیل ترین اقوام ایرانی هستند را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای مذهبی بیان داشت: نام مجعول خلیج عربی در هیچ منابعی وجود ندارد اما گاهی کودکانی در کشور تحت تاثیر دشمنان همین شعار را سر میدهند که مخالف وحدت ملی ایران است.

در این مراسم از تابلو فرش نقشه ایران در قرنهای گذشته با حضور رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار