راهیان نور غرب-37/ مرکز رسانه‌ای شهید رهبر در سرپل ذهاب افتتاح شد؛

قنبری: حضور بیش از 20 هزار نفر زائر در سرپل ذهاب/ فرماندار: توسعه راهیان نور غرب در جلسه با نماینده دولت مطرح می‌شود

در آستانه صعود سراسری مردم به ارتفاعات بازی دراز مرکز رسانه‌ای شهید رهبر باحضور مسئولان محلی سرپل ذهاب در این شهر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ - 28April 2016

قنبری: حضور بیش از 20 هزار نفر زائر در سرپل ذهاب/ فرماندار: توسعه راهیان نور غرب در جلسه با نماینده دولت مطرح می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانهای شهید رهبر، مرکز رسانهای شهید رهبر صبح امروز(پنجشنبه) با حضور حیدری فرماندار سرپل ذهاب، سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه این شهرستان، قطرهای شهردار سرپل ذهاب و سیدمرادی رئیس شورای شهر این شهر در سرپل ذهاب افتتاح شد.

فرماندار سرپل ذهاب در این مراسم گفت: پایداری و مقاومت امروز ما و حرکت در خط استقلال ناشی از این کلام امام خمینی(ره) است که هر آنچه داریم از جنگ بوده است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس گنج است و انتقال این گنجینه به نسل امروز نیازمند شناخت و سپس برنامهریزی است. رسانههای تخصصی در این حوزه در تعمیق فرهنگ شهادت موثر هستند. جهاد رسانهای شهید رهبر میتواند آثار بابرکتی را در حوزه فرهنگ و به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

حیدری در خصوص نقش سرپل ذهاب در دوران دفاع مقدس گفت: این شهرستان یکی از میدانهای رزم و دفاع بوده که دشمن به دنبال تصرف آن بود اما با مقاومت مردم و دیگر رزمندگانی که از سایر کشور به این منطقه آمده بودند این طمع آنان محقق نشد.

وی یادمان شهدای بازی دراز، یادمان شهید شیرودی و پادگان ابوذر را سه یادمان این شهرستان برشمرد و گفت: وجب به وجب این منطقه محل حضور رزمندگان مخلص و مجاهدی بوده که برای دفاع از مرزهای کشور و اعتقاداتشان جانفشانی کردند.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان با اشاره به شعار سال راهیان نور گفت: "ما آمادهایم" به این معناست در همهی زمینهها آمادهی دفاع و تلاش برای سربلندی کشور هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راهیان نور در رابطه با سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در آینده و درخواست مسئولین شهرستان از دولت برای توسعه راهیان نور غرب گفت: در هماهنگی با سپاه سرپل ذهاب در جلسهای که با نماینده دولت خواهیم داشت ساخت مجموعه فرهنگی و استراحتگاه راهیان نور و بهبود وضعیت اسکان زائران را مطرح خواهیم کرد.

سرهنگ قنبری فرمانده سرپل ذهاب نیز در این آیین بیان داشت: در شهرستان سرپل ذهاب در ابتدا به دنبال جانمایی جهت توسعه راهیان نور و سپس فعال کردن راهیان نور غرب همچون راهیان نور جنوب هستیم.

وی ادامه داد: غرب به معنای تمام کشور است چرا که در دوران دفاع مقدس از سراسر کشور رزمندگانی در جبهه غرب حضور یافتند و حماسهها آفریدند. لذا جوانانی از سایر استانها باید در سرپل ذهاب، بازی دراز و.. حضور یابند تا با رشادتهای رزمندگان آشنا شوند.

فرمانده سرپل ذهاب تصریح کرد: مسئولان ادارات شهرستان بسیجی هستند و در بحث راهیان نور تلاش بسیاری دارند. ما در سرپل ذهاب 27 هکتار زمین را در اختیار و مورد تملک قرار دادیم و تلاش برای آماده کردن زیرساختها برای حضور کاروانهای راهیان نور داریم. همچنین برنامه داریم تا فضای اسکان 10 هزار نفر زائر فراهم شود.

قنبری در خصوص برنامهریزیهای انجام شده جهت صعود سراسری مردم به ارتفاعات بازی دراز اظهار کرد: از 3 ماه پیش جلسات برگزار شده است. پیش بینی ما حضور 20 هزار نفر زائر بود که در این ساعت که یک روز به صعود باقی مانده است طبق آخرین آمار بیش از 20 هزار نفر حضور پیدا کردهاند.

وی در پایان صحبتهایش عنوان کرد: مردم میزبان حضور کاروانهای راهیان نور هستند و این حضور میتواند برکات فرهنگی و اقتصادی برای شهرستان داشته باشد.

سیدمرادی رئیس شورای شهر سرپل ذهاب نیز گفت: همهی مسئولین باید تلاش کنند تا جوانان با رشادتهای رزمندگان آشنا شوند. شورای شهر و شهرداری نیز در خدمت کاروانهای راهیان نور است.

قطرهای شهردار سرپل ذهاب با بیان اینکه تاریخ این شهر در اسلام به مقصد نامه 59 حضرت امیرالمومنین بازمیگردد، اظهار داشت: پیکر احمد بن اسحاق بنا به توصیه امام حسن عسکری در این شهر تدفین شد.

وی اضافه کرد: سرپل ذهاب از نخستین تا پایانیترین روزهای دفاع مقدس درگیر جنگ بوده است.

قطرهای گفت: مسئولین و مردم شهر سرپل ذهاب آمادهی میزبانی از کاروانهای راهیان نور هستند. شهر از یک هفته پیش در استقبال کاروانهای راهیان نور نو شده است.

شهردار سرپل ذهاب در خصوص فضاسازی یادمان شهید شیرودی گفت: فضاسازیهایی در این یادمان صورت گرفته است. امیدواریم که با ساخت حسینیه این یادمان فعالیتهای تبلیغی صورت بگیرد.

احمد رحیمی زاده، مسئول روابط عمومی و امور بین الملل ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز در ابتدای این مراسم درخصوص فعالیتهای مرکز رسانهای شهید رهبر توضیحاتی ارائه داد.

لازم به ذکر است، مرکز رسانهای شهید رهبر در طول برگزاری افتتاحیه راهیان نور غرب در نهم و دهم اردیبهشت به فعالیتهای رسانهای خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار