بیانیه اداره کل حفظ آثار زنجان به مناسبت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس؛

اشغال خرمشهر آخرین برگ برنده عراق برای وادار ساختن ایران به پذیرش قطعنامه بود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس زنجان در بیانیه ای با گرامیداشت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس افزود: در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهمترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد آزادسازی این شهر می توانست سمبل تحمیل اداره سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز واثبات برتری نظامی اش باشد.
کد خبر: ۷۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ - 28April 2016

اشغال خرمشهر آخرین برگ برنده عراق برای وادار ساختن ایران به پذیرش قطعنامه بود

به گزارش دفاع پرس از زنجان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان در بیانیه ای با گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه سالروز شروع عملیات بیت المقدس افزود: این عملیات با وجود استحکامات متعدد دشمن نقطه عطفی در نمایش بلوغ تفکر خلاق فرماندهان و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس است.

این بیانیه می افزاید: در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهمترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد آزادسازی این شهر می توانست سمبل تحمیل اداره سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز واثبات برتری نظامی اش باشد.

در بخش دیگری از بیانیه اداره کل حفظ آثار زنجان می خوانیم: اجرای عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) با هدف آزادسازی حدود 5400 کیلومتر از خاک ایران از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید توصیف کرده است.

بی تردید جایگاه ممتاز منطقه ای و نقش تأثیرگذار فرا منطقه ای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثار، فداکاری دلاور مردانی است که در دوران دفاع مقدس و عملیات های بزرگی چون فتح المبین، ثامن الائمه، طریق القدس و ... حماسه ای ماندگار آفریدند.

درپایان، این بیانیه ضمن پاسداشت حماسه بزرگ و تاریخ ساز عملیات بیت المقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز و همیشه جاویدان بویژه شهدای استان زنجان در این عملیات و تأکید بر ضرورت تلاش برای حفظ آرمان ها واهداف بلند امام و شهیدان و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس آمده است: پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه به عنوان ستون جبهه انقلاب و میهن اسلامی، سرنوشت سازترین عامل سلامت و امنیت کشور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار