تثبیت اسلام به عنوان مذهب بزرگ در آلمان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که اهمیت اسلام در جامعه آلمان رو به افزایش است و به‌عنوان مذهبی بزرگ در این کشور تثبیت می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ - 28April 2016

تثبیت اسلام به عنوان مذهب بزرگ در آلمان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اهمیت مسیحیت در آلمان رو به کاهش است و در مقابل اهمیت اسلام بهخصوص با توجه به هجوم پناهندگان در این کشور افزایش مییابد.

"کریستین لانگن فلد"، رئیس شورای کارشناسی بنیادهای آلمانی در ادغام و مهاجرت (SVR) اعلام کرده است که آلمان به یک کشور چندمذهبی تبدیل شده است.

این شورای کارشناسی، گزارش سالانهای با موضوع گوناگونی مذاهب در آلمان را ارائه داده است که روزنامه "دیولت" به بخشهایی از آن اشاره کرده است.

در بخشی از این مطلب به افزایش روزافزون اهمیت اسلام در آلمان اشاره شده و آمده است: تنوع مذاهب در آلمان رشد میکند. در کنار مسیحیت و یهودیت دین اسلام هم بهعنوان سومین مذهب بزرگ در آلمان تثبیت میشود. این روند با افزایش روزافزون مهاجران مسلمان و در جریان بحران پناهندگان شدت گرفته است.

همزمان اهمیت کلیساهای بزرگ کاهش مییابد. در سال 1970 تقریباً 95 درصد از آلمان غربیها عضو جمعیت کاتولیک یا کلیسای پروتستان بودند که تعداد آنها امروز به 65 درصد کاهش پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که آلمان در جریان رشد دو تحول مخالف قرار دارد، در یک بخش از جامعه سکولاریسم و بیقیدی به مذهب رشد میکند و از طرف دیگر اهمیت اسلام در جامعه آلمان افزایش مییابد.

بر اساس این گزارش ارتباط بین مذهب و مسئله ادغام و هماهنگی در جامعه در بحثهای عمومی دست بالا گرفته میشود؛ هیچ گونه شواهد علمی قابل اعتمادی وجود ندارد که مذهب فردی، مشارکت در بازار کار و آموزش را دشوار میکند.

تفاوتها در موفقیتهای افراد برای ادغام، بین گروههای مذهبی مختلف در درجه اول به وابستگی مذهبی آنها برنمیگردد؛ عامل اصلی برای موفقیت یا عدم موفقیت در سیستم آموزشی و بازار کار زمینههای اجتماعی افراد است.

بر اساس تحقیقات SVR، حدود 65 درصد شرکت کنندگان بدون زمینه مهاجرتی در یک نظرسنجی از مسئله آموزش مذهب اسلام بهعنوان یک موضوع انتخابی برای افراد حمایت کرده بودند. اکثریت نیز با ساخته شدن یک مسجد در محله خود موافق بودند.

در مجموع حدود 53 درصد به این پرسش که آیا اسلام بهعنوان بخشی از آلمان است پاسخ منفی داده و 47 درصد هم با این اظهار نظر موافق بودند.


منبع: تسنیم
 

نظر شما
پربیننده ها