راهیان نور غرب-42/ بعد از ظهر امروز؛

مراسم بزرگداشت شهید شیرودی در محل شهادت این خلبان هوانیروز برگزار شد

بزرگداشت شهید علی اکبر شیرودی بعد از ظهر امروز در محل یادمان شهید شیرودی در نزدیکی روستای زرین جوب سرپل ذهاب برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ - 28April 2016

مراسم بزرگداشت شهید شیرودی در محل شهادت این خلبان هوانیروز برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانهای شهید رهبر، مراسم گرامیداشت شهید علی اکبر شیرودی بعد از ظهر امروز باحضور فرماندهان نظامی، مسئولانی استانی و فرماندهان و یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس و همرزمان و خانواده شهید شیرودی در محل یادمان شهید شیرودی در نزدیکی روستای زرین جوب سرپل ذهاب و محل شهادت این خلبان سرافراز هوانیروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیر قربانی فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه گفت: اگر شیرودی، شیرودی شد و اگر کشوری و صیادها، کشوری و صیادها شدند به این دلیل بود که ولایت را فهمیدند و در آن ذوب شدند. خط قرمز ما ولایت فقیه است و شهدا این خط قرمزها را شناختند و جسمشان رنگ خون شهادت گرفت.

وی ادامه داد: هوانیروز ارتش 83 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و 700 هزار ساعت پرواز توسط خلبانان هوانیروز انجام شده که یکی از آنان امیر جانباز واعظی است که امروز در جمع ماست.

امیر قربانی تصریح کرد: هوانیروز امروز از هوانیروز قبل از انقلاب اسلامی و در دورانی که ژاندارمی منطقه را بر عهده داشت، قویتر است. اقتدار امروز ما حاصل خون شهداست و تا آخرین قطره خون از حریم ولایت دفاع خواهیم کرد.

امیر عابدی از دوستان و همرزمان شهید شیرودی و از فرماندهان اسبق هوانیروز ارتش نیز در این مراسم گفت: حدود 70 سال پیش از 3 محور توسط انگلیسیها به کشور حمله شد. یکی از این محور از استان کرمانشاه بود. سوم شهریور که وارد کشور شدند، روز نهم با نیروهای حمله کننده از جنوب در قزوین الحاق کردند و علیرغم اینکه رضاشاه قراردادی را امضا کرده بود تا به ایران حمله نشود اما چند روز بعد به تهران حمله کردند و به اشغال خود درآوردند اما در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که با رهبری امام خمینی(ره) رزمندگان دشمن را به عقب راندند.

وی در ادامه به روزهای نخست پیروزی انقلاب اشاره و به بیان خاطرهای پرداخت و گفت: روز 26 اسفند سال 57 پیامی را از فرمانده وقت پایگاه هوانیروز کرمانشاه دریافت کردم که به دلیل اینکه ضدانقلاب کامیاران را گرفته، اجازه میخواهیم تا نیروها و تجهیزاتمان را به همدان ببریم. با دیدن این پیام لرزه بر تنم افتاد. آن وقت در جلسهای باحضور آیت الله فلسفی و آیت الله طاهری اصفهانی برای برگزاری برنامهای برای نیروها در ورزشگاه تختی اصفهان بودیم که من آن جلسه را ترک و عازم کرمانشاه شدم.

عابدی گفت: وقتی به پایگاه کرمانشاه رسیدم وضعیتی آشفته بر پایگاه حاکم بود به طوری که شهیدان شیرودی و کشوری برای حفاظت از پایگاه به نگهبانی میپرداختند. من نخستین بار شیرودی را آنجا دیدم. در آنجا عملیاتی را طراحی کردیم اما ارتباطمان با سنندج قطع بود. صبح روز 27 اسفند به همراه چند فروند هلیکوپتر و یکی دو گردان با فرمان امام که با بدخواهان قاطع برخورد کنیم آماده عملیات شدیم. قرار شد که اگر نتوانستیم در پادگان سنندج فرود بیایم در کنار آن فرودگاه بنشینیم و سپس پادگان را تصرف کنیم.

وی اضافه کرد: ساختمانهای پادگان به دست ضدانقلاب افتاده بود. لذا شهید شیرودی و یارانش با هلی کوپتر به نبرد با ضدانقلابهای داخل آن ساختمانها پرداختند و با آن رشادتها و جانفشانیها پادگان آزاد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار