سرلشکر سلیمانی:

رسم رسیدن به شهدا همان رسم و سیره "حسین بادپا" است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: اگر خواهان اتصال به قافله شهدا هستیم رسم رسیدن به شهدا همان رسم، خط و سیره‌ای است که حسین بادپا بر آن مراقبت کرد و به معبود و خواسته خود نائل شد.
کد خبر: ۷۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ - 29April 2016

رسم رسیدن به شهدا همان رسم و سیره

به گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عصر پنجشنبه (9 اردیبهشت) در نخستین سالگرد شهید مدافع حرم سردار حاج حسین بادپا اظهار داشت: اساس آمدن به این جلسات عبرت آموزی است و اگر یک ساعت در این جلسه شهید تفکر کنید، میتوانید آنچه که 20 سال، 50 سال یا کمتر و بیشتر از آن غفلت کرده ایم، می توانیم بهدست آوریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: باید به آنچه در مورد شهدا گفته می شود فکر کنیم و از جان و دل خریدار آن باشیم و اگر خواهان اتصال به قافله شهدا هستیم باید بدانیم رسم رسیدن به شهدا همان رسم، خط و سیره ای است که حسین بادپا بر آن مراقبت کرد و به معبود و خواسته خود نائل شد و خدا هم خواسته او را اجابت کرد.

وی افزود: ما باید در جلسات شهدا به سه موضوع توجه و تفکر کنیم بخصوص جوان ها و حتی افرادی که محاسن آنها سفید شده و از نسل مجاهدین هستند و در عطش دوستان شهیدشان و در خوف پایان زندگی شان به سر می برند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انشاءالله خداوند بر این خوف بیافزاید، تصریح کرد: اگر ما خائف از عمرمان شدیم همه چیز درست می شود و اگر خائف بودیم غافل نمی شویم و مشکل آنجایی است که ما غافل از عمرمان می شویم.

وی گفت: سردار شهید حسین بادپا با اصرار، خود را به قافله شهدا رساند و چه بسا از قافله جلو زد و چه بسا نهتنها توانست آن کلام غیبی حسین یوسف الهی را در پیشگاه خداوند تبدیل کند به اراده دیگری از خدا، چه بسا از یوسف الهی هم پیشی گرفت.

وی افزود: اگر در جلسات شهدا به این سه موضوع توجه کردیم که خدا پیرامون شهید چه گفته است و این پایههایی که به شهادت ختم می شود از هجرت تا جهاد و بعد شهادت، این مقام های بالا و عظیمی است که خداوند در اثر آنها ما را به آن نائل می کند و البته من و شما به تعبیر امام از درک شهدا عاجزیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: اینکه هدف شهید چه بود؟ یعنی اگر کسی تشخیص حق را درست دادیم شهید را درک کرده ایم اما اگر سرسری به این موضوع نگاه کردیم نمی توانیم به این جایگاه نائل شویم.

وی ادامه داد: اگر شما در این مسیر در بحث شهید، حق واضح که همان هدف اوست را شناختید آن وقت به شهید نائل می شویم و آن وقت این عطش همان عطشی می شود که حسین بادپا به خاطرش همسرش را واسطه قرار می دهد.

سردار سلیمانی گفت: امام حسین(ع) روز عاشورا فرمودند خدایا این قربانی را از من قبول کن، امام حسین، عظیم است اما اعظم از امام حسین، اسلام است.

وی تصریح کرد: قربانی عظمت دارد؛ اما با عظمتتر از قربانی آن است که قربانی برای آن قربان میشود و اگر این را فهمیدیم که آن قربانی برای چه قربان شد، آن وقت ما با معرفت در این مسیر قرار میگیریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نکته سوم از مجلس شهید این است که اگر می خواهیم به شهادت و شهید برسیم و می خواهیم بوی شهید را استشمام و خودمان را به عطر شهید معطر کنیم باید خصوصیات شهید را بشناسیم.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) آن مجتهد مسلم حقیقی قرآن و اسلام زمانی که علی اکبر به شهادت می رسد میگوید خدایا قبول کن.

سرلشکر سلیمانی گفت: اگر رفتار، سلوک و اخلاق شهید را فهمیدیم و این سلوک، اخلاق و رفتار منجر به چنین درجه ای شود آن وقت جامعه ما جامعه ای دیگر میشود.

وی بیان کرد: خدا را از این جلسه به حق حسین و حسین بادپا که به عشق دفاع از حریم خواهر امام حسین(ع) اشک ریخت و التماس کرد و جان خود را جانانه و آگاهانه در راه خدا تقدیم کرد قسم می دهم و از او میخواهم همه جامعه ما، جوانان، پیران، مردان و زنان ما را حسین بادپا گونه بار آورد.

وی گفت: از خدا می خواهیم ما را به این فکر و اندیشه رهنمون کند و به ما توفیق بدهد لحظه ای دچار غفلت نشویم و این خوف خدا را در دل خودمان برای دور کردن غفلت از خودمان جایگزین کند.

لازم به ذکر است جانباز 70 درصد شهید حسین بادپا از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس به همراه همرزم خود شهید هادی کجباف اردیبهشت سال 94 در منطقه بصری الحریر استان درعا در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و هنوز پیکر مطهرش به ایران اسلامی بازنگشته است.

شهید حسین بادپا در دوران دفاع مقدس به عنوان مسئول محور شناسایی و در مقاطعی نیز فرمانده گروهان و معاون گردان لشکر 41 ثارالله در جبهه های نبرد حق علیه باطل مشغول فعالیت بود و سرانجام در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به آرزوی دیرینه خود رسید.

نظر شما
پربیننده ها