دیدار سردار کارگر با خانواده‌های شهیدان زین الدین و مالامیری در قم:

شهید زین‌الدین جلوتر از همه رزمندگان حرکت می کرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بر خلاف رسم معمول نظامی گری در دنیا که فرماندهان از داخل مقرهای خود جنگ را هدایت می کنند، فرماندهان ما از جمله سرلشکر شهید مهدی زین الدین جلوتر از همه رزمندگان در میدان رزم حرکت می کردند و می گفتند: بیایید!
کد خبر: ۸۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ - 03May 2016

شهید زین‌الدین جلوتر از همه رزمندگان حرکت می کرد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، در دیدار سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر با خانواده شهیدان مهدی و مجید زین الدین که شامگاه دوشنبه 13 اردیبهشت صورت گرفت، وی خاطراتی را از برخوردها و نحوه آشنایی با شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) بازگو گرد و گفت: شهید مهدی زین الدین از جمله فرماندهان تحصیلکرده و مسلط جنگ و یار و همراه صمیمی شهید حسن باقری بود که دوره های اطلاعات نظامی و ... را از ارتش به خوبی فراگرفته بود و علیرغم سن کمی که این دو شهید بزرگوار داشتند، از عهده طراحی ها و شناسایی های مناطق عملیاتی و فرماندهی عملیات به خوبی بر می آمدند.

وی افزود: بر خلاف رسم معمول نظامی گری در دنیا که فرماندهان از داخل مقرهای خود جنگ را هدایت می کنند، فرماندهان ما از جمله سرلشکر شهید مهدی زین الدین جلوتر از همه رزمندگان حرکت می کردند و می گفتند: بیایید!

در این دیدار که خواهر و دختر شهید مهدی زین الدین نیز حضور داشتند، "زینت اسلام دوست" مادر بزرگوار شهیدان زین الدین خاطراتی از مبارزات مهدی و مجید به همراه پدرشان از دوران انقلاب تا دوران دفاع مقدس نقل کرد و افزود: امروز باید در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کارهای علمی و ماندگاری انجام شود و جای تاسف است که علیرغم انس و علاقه شدید "مهدی" به شهید حسن باقری، کوچکترین یادی از مهدی در فیلم "آخرین روزهای زمستان" نشده است.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: با وجود آنکه "مهدی" با رتبه چهارم کنکور در دانشگاه شیراز قبول شده بود، اما به خاطر دفاع از انقلاب، انصراف داد و زمینه ساز فعالیت های انقلابی در قم و خرم آباد شد.

مادر بزرگوار شهیدان زین الدین همچنین بخشی از رشادت های "مجید" در ارتباط با آشنایی با لهجه ها و گویش های مختلف و انجام شناسایی های مناطق جنگی را یادآور شد و افزود: اراده خداوند بر این تعلق گرفت که مهدی و مجید با هم به شهادت برسند و در نزد او ماوا بگیرند.

در این دیدار سردار کارگر بخشی از برنامه های بنیاد را در خصوص حفظ و نشر فرهنگ شهدا و دفاع مقدس تشریح کرد.

دیدار با خانواده روحانی شهید حجت الاسلام مالامیری

سردار کارگر همچنین با حضور در منزل شهید حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری نخستین روحانی شهید مدافع حرم در سوریه، به مقام این شهید عزیز و صبر خانواده معظم وی ادای احترام کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام احمد مالامیری پدر شهید، وضعیت اعزام شهید مالامیری را در قالب روحانی مبلغ و رزمی تشریح کرد و گفت: این شهید عزیز در تاریخ 31 فروردین سال 94 بر اثر اصابت پرتابه های جنگی در منطقه درعا در جنوب سوریه جاویدالاثر شد.

در این دو دیدار، حسین استاد، رئیس بازرسی و امور حقوقی و سید مجید هاشمی دانا معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و همچنین احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز حضور داشتند.

دیدار  سردار کارگر با خانواده های معظم شهدا در حاشیه دوره آموزشی بصیرتی مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان های سراسر کشور در مرکز عمار قم صورت گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار