مجتهدزاده در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد؛

تشکیل کارگروه زنان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش­‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از تشکیل کارگروه زنان و نوجوانان در زمینه بازآرایی خاطرات و ثبت ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس منطبق با زبان مفاهمه نسل جدید با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 03May 2016

تشکیل کارگروه زنان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس

"مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به نقش ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان داشت: اگر جهاد فی سبیل الله و دفاع از حریم قرآن کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامی تا مرز شهادت وظیفهی الهی و آرمانی انسان است، بحمدالله ملت عظیم الشان متعهد ایران از طبقات و قشرهای گوناگون زن و مرد، صغیر و کبیر این وظیفه را در جبههها و پشت جبههها به طور شایسته ایفا و با شهادت و فداکاری از ارزشهای اسلامی و انسانی خود دفاع شجاعانه نمودهاند.

وی در ادامه به ضرورت همگامی و هم افزایی هر چه بیشتر مردم به دلیل اینکه جامعه کنونی در حال تهدید از طرف جوامع غرب است، تاکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری بشریت با پدیده جدی جنگ نرم روبروست.

مجتهدزاده با بیان اینکه تاریخ وارد یک پیچ حساس و مهمی شده که امروز ما را ملزم مینماید بر عهدی که شهدا با اسلام و کشور بستند، وفادار باشیم، افزود: زنان و نوجوانان باید در ایجاد تمدن اسلامی مورد اشاره مقام معظم رهبری سهم عظیمی ایفا نمایند همانطور که در دوران دفاع مقدس به تبعیت از امام راحل عظیم الشأن بسیار سرافرازانه درخشیدند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: کنجکاوی و بررسی زندگی ایثارگران و شهیدان راهی برای دستیابی به معنویت و جاودانگی راه ایثارگران است و ارتباط مستمر با خانواده معظم شهدا باید مورد تاکید قرار گیرد.

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس تاکنون در بسیاری از زمینههای مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اقدامات موثری را به انجام رسانده، به طوریکه امروز میتوان ادعا کرد با توجه به تخصصی شدن اقدامات این حوزه، با همکاری دستگاهها، نهادها و سازمانهای مردمی اقدام به تعمیق شیوه و سیره شهدا نموده است.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی با محوریت زنان و نوجوانان به منظور بهرهمندی از ظرفیت ایده پردازان و صاحبنظران در ترویج فرهنگ دفاع مقدس خبر داد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان با تاکید بر لزوم ضرورت طراحی نقشه راهبردی و تدوین و نظارت بر فعالیتهای کاربردی پیرامون موضوعات تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و اندیشه هشت سال دفاع مقدس با شکل گیری اتاق فکری منسجم، توانمند و چابک، از زنان و نوجوانان خواستار دریافت ایدهها و دیدگاههای زنان و نوجوانان متدین، صاحبنظر و فرهیخته کشور در زمینه بازآرایی خاطرات و ثبت ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس منطبق با زبان مفاهمه نسل جدید با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار